Tata Punch 5 zvjezdica na kres testu, jeftini indijski SUV vrijednosti osnovnog modela od 12 500 KM.
Tata Motors ocito nista ne prepusta slucaju.
Ko nije vozio Tatu ne zna kakvi sve sranja od auta ima. Jednostavno su katastrofa toliko su losi i jeftini da je nepovjerovati
Re: Automobili, motori...
Postano: 12 nov 2021, 14:26
Postao/la Asteriks
Ipak ovdje je rijec o sigurnosti te testovima koji se izvode na 64 km/h.Max zastita odraslih, znaci zastita glave, koljena, onda ocjena stanja okvira itd. Tata Punch je vodeci na trzistu Indije glede ovog segmenta u svojoj klasi.
Naravno pod lupu treba uzeti udobnost, zavrsnu obradu, pouzdanost itd., ali to je druga tema.
Segment SUV bi trebao biti sinonim za sigurnost a Tata Motors barem je tu ispostovao neki kriterij. Istina ovo su rezultati Global NCAP-a. Euro NCAP radi frontalne testove, bocni udar i bocni stub, dok kod Global-a nemas bas sve pomenute.
Vecina elektricnih vozila, onih pristupacnog cjenovnog ranga u realnim okolnostima ne izbije preko 450 km.
Zamisli sada put od Sarajeva do Pariza
Zamisli eto od Sarajeva do Bihaca, msm ne trebas dalje. Ponavljam govorim o vozilima pristupacne cijene, a ne onim koja kao polovna kostaju i preko 40k eura.
Npr. put od nekih 10 sati ako imas srece prevalis za tri sata vise (uzmimo u obzir eto punjenje i po), ali ako te sreca napusti onda slobodno kod punionice rezervisi sobu.
Kao sto sam naveo u cijeloj EU samo 25k punjaca brzih od 22 kW, smjehotres.
Ovdje treba pomenuti i vijek trajanja baterije koja na blizu 200k gubi preko 10 % kapaciteta. Ipak bit cu iskren, nisam zalazio u detalje glede pomenutog trajanja, vec ovo iznosim na osnovu nekih povrsnih informacija.
Sve u svemu, trebat ce barem 10 godina da Svabija obezbjedi neke ozbiljnije uvjete glede infrastrukture dok cemo mi kao i vecina zemalja na to cekati do rozi-mahsera.
Vecina elektricnih vozila, onih pristupacnog cjenovnog ranga u realnim okolnostima ne izbije preko 450 km.
Zamisli sada put od Sarajeva do Pariza
Zamisli eto od Sarajeva do Bihaca, msm ne trebas dalje. Ponavljam govorim o vozilima pristupacne cijene, a ne onim koja kao polovna kostaju i preko 40k eura.
Npr. put od nekih 10 sati ako imas srece prevalis za tri sata vise (uzmimo u obzir eto punjenje i po), ali ako te sreca napusti onda slobodno kod punionice rezervisi sobu.
Ko sto sam naveo u cijeloj EU samo 25k punjaca brzih od 22 kW, smjehotres.
Ovdje treba pomenuti i vijek trajanja baterija koja na blizu 200k gubi preko 10 % kapaciteta. Ipak bit cu iskren, nisam zalazio u detalje glede pomenutog trajanja, vec ovo iznosim na osnovu nekih povrsnih informacija.
Sve u svemu, trebat ce barem 10 godina da Svabija obezbjedi neke ozbiljnije uvjete glede infrastrukture dok cemo mi kao i vecina zemalja na to cekati do rozi-mahsera.
Kolega Asteriks, slazem se, sve je to politika
Re: Automobili, motori...
Postano: 12 nov 2021, 22:07
Postao/la rio_Ferdy88
Švabija će obezbjediti i ostatak EU. Dizel ide na smeltjište historije gdje i pripada zajedno sa svojim ljubiteljima
Re: Automobili, motori...
Postano: 13 nov 2021, 16:58
Postao/la Asteriks
92.4% of new light commercial vehicles, such as #vans, in the EU run on #diesel
Na vrhu liste svjetskih zagadjivaca su svakako termoelektrane. Od svih, trenutno raspolozivih na globalnom nivou, njih preko 40 % je smjesteno u Kini.
Dalje, Kina je odgovorna za oko 30 % globalne emisije C02.
Sto se elektrifikacije transporta tice tu postoji nekoliko problema. Prvo, brze punionice su itekako skupe plus postavljanje istih ometa rad elektroenergetskog sistema. Velika opterecenja brzih punionica rezultiraju potrebom za max opterecenjem, smanjenjem rezervi te nestabilnosti napona.
Re: Automobili, motori...
Postano: 17 nov 2021, 18:18
Postao/la rio_Ferdy88
Rivian has $0 in revenue and is now the third most valuable carmaker on the planet
$140 billion — just ahead of Volkswagen ($139 billion), and in third place behind Toyota ($306 billion) and Tesla ($1 trillion).
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2021, 12:49
Postao/la jelle
@Asteriks
Kakvi su bezinci kod citrena ...i koji je pouzdani od ova dva *?
Taj 1.6 motor, naziva Prince, nastao je kao rezultat saradnje BMW-a i PSA. Za dato godiste prilicno problematican, prije svega zbog problema oko rastezanja lanca, a onda kod Peugeota 308 osjetljiva bregasta itd.
Ima tu vjerovatno jos nesto dodati ali neka trka, obaveze itd., pa ti je ovo zasad onako povrsno.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2021, 17:59
Postao/la rio_Ferdy88
Francuzi i benzinci nije bas dobra kombinacija,
to bih izbjegavao, ako ces benzinca onda japance gledaj.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2021, 18:35
Postao/la meho-medo
Asteriks iskustva sa Opel Corsom 1.2 benzin 59 kW, 2007.godiste?
Taj 1.6 motor, naziva Prince, nastao je kao rezultat saradnje BMW-a i PSA. Za dato godiste prilicno problematican, prije svega zbog problema oko rastezanja lanca, a onda kod Peugeota 308 osjetljiva bregasta itd.
Ima tu vjerovatno jos nesto dodati ali neka trka, obaveze itd., pa ti je ovo zasad onako povrsno.
Aham ...citao sam i ja da je ovaj 1.6 problematican od 156 konja ...al ne mogu nigdje nista naci za ovaj 1.4 od 95 konja ...njega nigdje ne spominju
Aham ...citao sam i ja da je ovaj 1.6 problematican od 156 konja ...al ne mogu nigdje nista naci za ovaj 1.4 od 95 konja ...njega nigdje ne spominju
Citava paleta benzinaca kod pomenutog Citroena je ovaj Prince motor, koji se nije pokazao. Ovdje je naravno rijec o rezultatima analize veceg uzorka.
Kod ovog 1.4 imao si probleme oko rashladnog sistema. Kada podvuces crtu, jasno da se na cijeloj liniji vidi jedan konstrukcijski fuseraj.
Asteriks iskustva sa Opel Corsom 1.2 benzin 59 kW, 2007.godiste?
Koliko otprilike troši?
1.2 datog godista u ovoj Corsi je pouzdana masina. Provjereni atmosferski benzinac koji se takodjer ugradjivao u prethodnu generaciju, lanac umjesto remena itd.
Fabricki deklarisana potrosnja u uvjetima gradske voznje je cca 8l. Dodaj prirodni gubitak snage koji dodje godinama, neke istrosene komponenete isl., i dobit ces, ako naletis na prilicno ocuvan primjerak, potrosnju od 9l gradske u zimskim uvjetima. Kombinovana izadje oko 6.5.
Pa @rio je u pravu za ovo da Francuzi i benzinci nisu podobna kombinacije, s tim da ima izuzetaka npr. Renault i onaj itekako pouzdani benzinac kubikaze 1.6.
Asteriks iskustva sa Opel Corsom 1.2 benzin 59 kW, 2007.godiste?
Koliko otprilike troši?
1.2 datog godista u ovoj Corsi je pouzdana masina. Provjereni atmosferski benzinac koji se takodjer ugradjivao u prethodnu generaciju, lanac umjesto remena itd.
Fabricki deklarisana potrosnja u uvjetima gradske voznje je cca 8l. Dodaj prirodni gubitak snage koji dodje godinama, neke istrosene komponenete isl., i dobit ces, ako naletis na prilicno ocuvan primjerak, potrosnju od 9l gradske u zimskim uvjetima. Kombinovana izadje oko 6.5.
Hvala druže, tražim neko manje auto da nije puno prešlo a budžet mi je 5500 - 6500 KM pa sta bi ti preporučio za te pare?
Ford Focus 1.6 dizel 80kW 2006.godiste ili Opel Corsa 1.3 dizel 66kW 2009.godiste?
Ili ipak imas neku drugu preporuku?
Re: Automobili, motori...
Postano: 20 nov 2021, 14:06
Postao/la Asteriks
Kojeg god polovnjaka izaberes trebas ulagati, cak i da je sve ok na prvom testiranju. Znaci preventivno mijenjas remen ako ga vozilo ima, pa mali servis itd. To je vec par stotina ali si miran i imas polaznu tacku glede redovnog odrzavanja.
Onda tu su neke druge stvari poput tekucine rashladnog sistema, koja se takodjer treba zamjeniti ako je ozbiljno promjenila boju, pa provjera debljine plocica do one detaljne provjere limarije. Cesto je ruka u dzepu ako zelis ozbiljno vozilo. Znaci na plafon 6500 pametno je uzeti nesto do 6000.
Sad, pouzdana vozila su ti - Clio 1.5 dci ali tek od 2006., Astra 1.9 cdti, Astra 1.6 (16v) Focus 1.6 tdci ali pazi sa verzijama od 109 konja zbog eventualnog problema podmazivanja i konstrukcijske greske sita. Naravno ako zelis stariju verziju, onaj 1.8 tddi skoro nepoderiv i jedina moguca caka je boschpumpa cija reparacija kosta par joja, ostalo top.
Kod nekih vozila opozivom su regulisali hronice probleme dok su neka zamaskirana i izvozena put Balkana. Zbog toga npr. imas x model kod kojeg je jos u toku garancije ili tik poslije rijeseno sve ono sto su smatrali greskom date serije no dobar dio je tako ranjiv i pod mahanom dosao ovamo gdje je krpljen kod mahalskih majstora.
Zna se desiti da ta neka pravila ne vrijede za automobile na nasim prostorima. Neki od razloga su jeftini dijelovi, jeftina ulja, neredovni servisi i preprodavaci koji sve to fino upakuju. Povedi majstora kojem vjerujes, provjeri kompresiju, crijeva nakon voznje uzbrdo, nek prati boju dima na auspuhu, dalje nakon voznje pakiraj na cistoj podlozi te nakon 15 minuta pomjeri i provjeri da li ima ikakvih mrlja ispod. Onda solje, pa ovjes itd. Kod Focusa se zna desiti skrganje pri motanju u jednu stranu. To moze biti istrosen kineticki, lezaj amortizera ili jedna jednostavna popravka - zamjena podloske na matici.
Kojeg god polovnjaka izaberes trebas ulagati, cak i da je sve ok na prvom testiranju. Znaci preventivno mijenjas remen ako ga vozilo ima, pa mali servis itd. To je vec par stotina ali si miran i imas polaznu tacku glede redovnog odrzavanja.
Onda tu su neke druge stvari poput tekucine rashladnog sistema, koja se takodjer treba zamjeniti ako je ozbiljno promjenila boju, pa provjera debljine plocica do one detaljne provjere limarije. Cesto je ruka u dzepu ako zelis ozbiljno vozilo. Znaci na plafon 6500 pametno je uzeti nesto do 6000.
Sad, pouzdana vozila su ti - Clio 1.5 dci ali tek od 2006., Astra 1.9 cdti, Astra 1.6 (16v) Focus 1.6 tdci ali pazi sa verzijama od 109 konja zbog eventualnog problema podmazivanja i konstrukcijske greske sita. Naravno ako zelis stariju verziju, onaj 1.8 tddi skoro nepoderiv i jedina moguca caka je boschpumpa cija reparacija kosta par joja, ostalo top.
Kod nekih vozila opozivom su regulisali hronice probleme dok su neka zamaskirana i izvozena put Balkana. Zbog toga npr. imas x model kod kojeg je jos u toku garancije ili tik poslije rijeseno sve ono sto su smatrali greskom date serije no dobar dio je tako ranjiv i pod mahanom dosao ovamo gdje je krpljen kod mahalskih majstora.
Zna se desiti da ta neka pravila ne vrijede za automobile na nasim prostorima. Neki od razloga su jeftini dijelovi, jeftina ulja, neredovni servisi i preprodavaci koji sve to fino upakuju. Povedi majstora kojem vjerujes, provjeri kompresiju, crijeva nakon voznje uzbrdo, nek prati boju dima na auspuhu, dalje nakon voznje pakiraj na cistoj podlozi te nakon 15 minuta pomjeri i provjeri da li ima ikakvih mrlja ispod. Onda solje, pa ovjes itd. Kod Focusa se zna desiti skrganje pri motanju u jednu stranu. To moze biti istrosen kineticki, lezaj amortizera ili jedna jednostavna popravka - zamjena podloske na matici.
Okej, hvala ti puno druze.
Re: Automobili, motori...
Postano: 22 nov 2021, 09:32
Postao/la Asteriks
Europe’s industry associations European Aluminium, Eurofer, ACEA, Eurometaux, industriAll Europe, ECCA, ESTAL, IMA, EUWA, EuroAlliages, CLEPA and Metals Packaging Europe have today issued an urgent call for action against the imminent risk of Europe-wide production shutdowns as a consequence of a critical shortage in the supply of magnesium from China.
Magnesium is a key alloying material and widely used in the metals-producing industry. Without urgent action by the European Union, this issue, if not resolved, threatens thousands of businesses across Europe, their entire supply chains and the millions of jobs that rely on them.
With the European Union almost totally dependent on China (at 95%) for its magnesium supply needs, the European aluminium, iron and steel producing and using industries together with their raw materials suppliers are particularly impacted, with far-reaching ramifications on entire European Union value chains, including key end-use sectors such as automotive, construction and packaging.