Stranica: 493/623.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 11:18
Postao/la reds
Hvala ti puno druže. Ova mi je malo van budžeta, ali pogledaću ove Škode svakako.

Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 13:09
Postao/la Asteriks
Deja vu
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 16:36
Postao/la Marsal
Koliko vi obicno prelazite sa autom?
Ovo mi je zanimljiva tema jer bas dosta varira kod ljudi kilometraza.
Npr otac i ja vozino isto auto od februara 2013 i sa njim smo do danas presli manje od 60 hiljada. Ima 181 na satu, a 122 imao kad smo ga uzeli.
I to bas ga przimo i ne stedimo.
Ovo kad pricam ljudima crknu mi od smijeha, ljudi te kilometre sprze haman u 2-3 godine.

Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 16:43
Postao/la lol89
Marsal je napisao/la: ↑29 sep 2021, 16:36
Koliko vi obicno prelazite sa autom?
Ovo mi je zanimljiva tema jer bas dosta varira kod ljudi kilometraza.
Npr otac i ja vozino isto auto od februara 2013 i sa njim smo do danas presli manje od 60 hiljada. Ima 181 na satu, a 122 imao kad smo ga uzeli.
I to bas ga przimo i ne stedimo.
Ovo kad pricam ljudima crknu mi od smijeha, ljudi te kilometre sprze haman u 2-3 godine.
Auto kupljeno sa 303k kod mene 6 godina trenutno na satu 356k
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 16:49
Postao/la meho-medo
Marsal je napisao/la: ↑29 sep 2021, 16:36
Koliko vi obicno prelazite sa autom?
Ovo mi je zanimljiva tema jer bas dosta varira kod ljudi kilometraza.
Npr otac i ja vozino isto auto od februara 2013 i sa njim smo do danas presli manje od 60 hiljada. Ima 181 na satu, a 122 imao kad smo ga uzeli.
I to bas ga przimo i ne stedimo.
Ovo kad pricam ljudima crknu mi od smijeha, ljudi te kilometre sprze haman u 2-3 godine.
Takodjer otac i ja vozimo isto auto i prosječno godišnje pređemo oko 13-14 hiljada kilometara.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 17:25
Postao/la RiNo
Zadnje 3 godine između 35 i 40 000km godišnje, i to benzinac

Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 17:46
Postao/la bombaysaphire
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 18:35
Postao/la Asteriks
Japanci su vazili, pocev od 2012., za proizvodjace koji su novim tehnologijama doprinjeli da benzinci trose manje u odnosu na ranije modele (benzince) slicne kubikaze i snage motora te u odnosu na konkurenciju.
Tu tehnologiju su kasnije usvojili ili nadogradili i ostali pa danas imamo pricu da jedan Audi Q5L TFSI iz 2018., turbo benzinac (190 hp) trosi manje od Honde CRV V iz 2019. iste snage. U poredjenju su motor Audija 2.0 i onaj Hondin 1.5i. Uz pomenuto, Q5 je barem 270 kg tezi.
A onda imas facelift Q5 iz 2021., 2.0 ali turbo dizel snage 204 hp koji trosi jos 1.5 litara manje (kombinovana) od ovog Q5 TFSI.
Eh sada, jedan rezime, sve tri motora u poredjednju, dizel cak sa 14 ks vise snage od ova dva, sva tri trubo (dva benzinca i pomenuti dizel). Svakako da je TDI ekonomicniji, cak i kada dodamo minuse u vide pocetne cijene isl.
U prosjeku 1.5l manja potrosnja pa skontaj to na 1k, 10k i vise.
To sto je neko hedonista ovog miljea, pa posjeduje npr. atmosferca ili turbo benzinca do 2.0 ili cak iznad te kubikaze, uziva u svim blagodatima ne obaziruci se na racunicu navedene potrosnje nije nikakav samar, vec cejf sa pozadinom - ima se moze se.
Naravno ima i ona druga prica gdje ljudi kupuju jeftine downsizing benzince, na foru samo nek je novo, a to bas nije ni blizu nekog samara.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 19:18
Postao/la rio_Ferdy88
Samo sto je ta ista Honda u startu daleko jeftinija od tog Audija, VWa i ostalih Svaba iz premium segmenta, da ne pricamo o premium paketima opreme.
A razlika u potrosnji litar ili dva na 100km, sto neces ni osjetiti poredeci sa cifrom koju das za Svabe.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 19:39
Postao/la Asteriks
Japance sam ubacio kao te neke pionire revolucije glede benzinaca i potrosnje.
U postu iznad ciljao sam na staru debatu benzin vs dizel, te cinjenicu da je vazno sta kupac trazi. Cuj neces osjetiti pa uzmi u obzir navedenu kilometrazu koju neki prelaze evo npr. 15k godisnje pa dodaj evo pomenuti Audi Q5 TDI sa potrosnjom cca 1.5l manje u odnosu na neke kvalitetne benzince slicne snage i dimenzija.
Dalje, nek stvari tipa zavrsne obrade, materijala karoserije, trajnosti motora isl. imaju cijenu pogotov ako sve dolaze u jednom paketu.
A onda, tu je i ona prica oko dizela (historijski nizak udio pomenutih u prodaji novih vozila), veca potrazanja za dowsizing benzincima i novi skok hibrida te elektro vozila kroz subvencije. Klijenti razvijenih zemalja Evrope svakako potezu za tim novim rjesenjima.
Ma duga i detaljna tema da bi sad morao detaljno
crtati i izlaziti van kolosjeka na neke upite i isjecke mimo konteksta.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 19:50
Postao/la rio_Ferdy88
Pa neces osjetiti kao sto bi osjetio tu razliku koju dajes u startu samo sto ovaj nosi znacku nekog premiuma tipa Audija.
Ako cemo vec o potrosnji onda je Toyota sa svojim hibridima daleko ispred tih Svaba, jer ona je u tom svijetu vec 20ak godina.
A o Tesli da ne govorim, ona jede Svabe za dorucak u tom svijetu, sa njom dobijes i snagu ripa Modela 3 Long Range dual motor, da ne govorim o Plaid S, plus to sto ne trosi nista plus sto u startu imas subvenciju od drzave.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 19:57
Postao/la Asteriks
Poenta je nesto sasvim drugo i ovo je prelaz za neke druge diskusije.
Ali eto da odgovorim za ovu potrosnu gdje imas npr. 15k godisnje sa, u prosjeku manjom potrosnjom od 1.5l (u ovom slucaju). Za pet godina ili 75k (ako prelazi 15k god) to je fina usteda. Nastavi sa racunom i preko 100k.
To dalje sto pises su neke druge teme a pominjali smo i elektro vozila, nedostatak punionica tacnije 75 % istih skoncentrisano u svega 4 zemlje EU, domet baterije u realnom okruzenju i na testovima u idealnoj voznji, pa vijek trajanja baterije, njena paprena cijena (vise od 40 % od cijene samog vozila) itd.
Da pojednostavim, odgovorio sam u vezi ovog samara dizelasima tako sto sam poredio SUV vs SUV slicnih dimenzija, slucajnim izborom ali i primjerom kako su drugi prvo gledali pa i kopirali neke stavri a onda nadogradili tehnologiju smanjenja potrosnje benzinaca. Tu sam dodao TDI, a mogao sam i turbo dizelas druge marke tako da, nema potrebe nastavljati VW Grupacija vs ostali.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 20:05
Postao/la rio_Ferdy88
VW grupacija je dokazani lazov i prevarant, ljudi varali na testovima, a o cijenama i paketima sam dovoljno rekao
BMW i Merc su druga prica, oni imaju radi cega naplacivati taj premium.
Kad je Tesla u pitanju onda punionica u EU ima sasvim dovoljno, to sto kod nas nema je druga stvar, kod nas kad hoces da kupis takvo vozilo i uvezes ga jos olacas dodatno, umjesto da dobijes subvenciju jer smanjujes zagadjenje ti dobijes dodatno po dzepu
A i sam VW je rekao da prestaju sa proizvodnjom SUS motora do 2035, sto dovoljno govori samo za sebe.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 20:13
Postao/la Asteriks
Dodaj u obzir vrijeme punjenja na ovim brzim do 80 % baterije od cca pola sata pa ces skontati trenutno stanje infrastrukture.
Opet kazem, otvaras nova poglavlja za diskusiju. Elektro vozila su super ideja ali treba tu jos dosta toga se se nadogradi i uklopi.
Sto se kvaliteta nekog brenda tice, dovoljno je pogledati potraznju za istim iako je taj brend medju paprenijim u pogledu cijena.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 20:19
Postao/la rio_Ferdy88
Asteriks je napisao/la: ↑29 sep 2021, 20:13
Dodaj u obzir vrijeme punjenja na ovim brzim do 80 % baterije od cca pola sata pa ces skontati trenutno stanje infrastrukture.
Opet kazem, otvaras nova poglavlja za diskusiju. Elektro vozila su super ideja ali treba tu jos dosta toga se se nadogradi i uklopi.
Pa moze svako kuci sebi instalirati punjac.
Ta vozila su buducnost, nije sigurno dizel sa kojim vise i ne mozes uci u centre nekih gradova u tim drzavama, zbog zagadjenja.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 20:23
Postao/la Asteriks
Pogledaj koliko treba da se na takvim prikljuccima pune vozila, koji je domet istih i sta ako trebas ponovo dopuniti (ode minimalno pola sata na punionici ako nema guzve). Za neki normalni budzet srednje klase u EU, trenutna elektro vozila imaju max domet od 450 - 500 km, u idealnim uvjetima.
Procitaj malo o preopterecenju elektro mreze i trazenju dodatnih izvora enerije evo striktno u Britaniji.
Dalje blikni malo sta je prljava struja i koji su jos uvijek glavni izvori enerije itd.
Puno toga za citat a ne znam ni sam zasto sam se udaljio o pocetne teme. Kada detaljno odgovorim na nesto ti ono kao da pofatas sa strane neke nove stvari pa dodas za novu diskusiju. Sad ce LP, toliko.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 20:33
Postao/la rio_Ferdy88
Asteriks je napisao/la: ↑29 sep 2021, 20:23
Pogledaj koliko treba na takvim prikljuccima pune vozila, koji je domet istih i sta ako trebas ponovo dopuniti (ode minimalno pola sata na punionici ako nema guzve). Za neki normalni budzet srednje klase u EU, trenutna elektro vozila imaju max domet od 450 - 500 km.
Procitaj malo o preopterecenju elektro mreze i trazenju dodatnih izvora enerije evo striktno u Britaniji.
Dalje blikni malo sta je prljava struja i koji su, jos uvijek glavni izvori enerije itd.
Puno toga za citat a ne znam ni sam zasto sam se udaljio o pocetne teme. Kada detaljno odgovorim na nesto ti ono kao da pofatas sa strane neke nove stvari pa dodas za novu diskusiju. Sad ce LP, toliko.
Ne vidim problem da punim preko noci dok je u garazi, isto kao sto punis mobitel dok spavas.
Dizel je proslost, vec izumire i nece dugo potrajati dok hibridi i elektro motori ne preuzmu trziste, kao npr u Norveskoj.
Slazem se da ce to uzrokovati probleme sa potrosnjom elektricne energije, tj trebat ce se povecati proizvodnja zbog povecane potraznje. Al ukidaju se termoelektrane tako da se tu sad ide na obnovljive izvore te nuklearne elektrane koje su na zapadu najveci izvori.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 20:48
Postao/la Asteriks
Ugalj je i dalje jedan od glavnih izvora energije, evo strikno u Njemackoj pogledaj za prvu polovinu ove godine.
Koliko god da su obnovljivi izvori u punom zamahu, zna se i dalje stepen zagadjenja uzrokovan termoelektranama.
Brze punionice, tacnije one sto pune baterije do 80 % za cca pola sata kostaju sa ugradnjom preko 30k eura, mrsko mi sada traziti cijene, a imas i tu klase. Evo pomenutoj Svabiji treba strasno mnogo iako su trenutno top 3 prema broju istih.
Baterija ima domet kod jacih i skupljih elektro vozila oko 500 km (kod onih strasno paprenih i vise) dok u uvjetima voznje na autobanu ili nekom opterecenju potrosaca tipa klime taj domet pada za cak 70 km pa i vise. Zamjena same baterije kosta oko 45 % od cijele vrijednosti elektro vozila.
Da ne duljim, odlicna ideja ali dug je put dok se poklope neke stvari i izgradi masa toga.
Da ne otvaramo temu o eksploataciji litija i ostalih sirovina (cak nehumani uvjeti u nekim zemljama sa kobaltom), zalihama itd.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 20:55
Postao/la Centre forward
Dizel motor je najsavršeniji inženjerski izum u historiji i nikad neće izgubiti svoje mjesto.
Eto, baš na današnji dan je preselio i njegov babo. Vječna ti slava Rudolfe.

Re: Automobili, motori...
Postano: 29 sep 2021, 22:03
Postao/la bombaysaphire
Asteriks je napisao/la: ↑29 sep 2021, 19:39
Japance sam ubacio kao te neke pionire revolucije glede benzinaca i potrosnje.
U postu iznad ciljao sam na staru debatu benzin vs dizel, te cinjenicu da je vazno sta kupac trazi. Cuj neces osjetiti pa uzmi u obzir navedenu kilometrazu koju neki prelaze evo npr. 15k godisnje pa dodaj evo pomenuti Audi Q5 TDI sa potrosnjom cca 1.5l manje u odnosu na neke kvalitetne benzince slicne snage i dimenzija.
Dalje, nek stvari tipa zavrsne obrade, materijala karoserije, trajnosti motora isl. imaju cijenu pogotov ako sve dolaze u jednom paketu.
A onda, tu je i ona prica oko dizela (historijski nizak udio pomenutih u prodaji novih vozila), veca potrazanja za dowsizing benzincima i novi skok hibrida te elektro vozila kroz subvencije. Klijenti razvijenih zemalja Evrope svakako potezu za tim novim rjesenjima.
Ma duga i detaljna tema da bi sad morao detaljno
crtati i izlaziti van kolosjeka na neke upite i isjecke mimo konteksta.
Evo novi Golf 8 kod nas :
- Benzinac 110 konjskih snaga
- Dizel 115 konjskih snaga
Benzinac potrošnja 5,3-6,5 , a dizel 4,2-5,3 litara na 100 kilometara .
DIZEL 5000 KM SKUPLJI U ODNOSU NA BENZINCA
Koliko godišnje trebaš prelaziti kilometara da ti se isplati dizel ?