Udjelom od 40 %, benzinci su cinili vecinu novih automobila u Svabiji za prosli mjesec. Trzisni udio dizela pao je na 24 %.
Na njemackom trzistu, broj elektro vozila vrtoglavo raste
Glede punionica...
Europska udruga proizvođača automobila (ACEA) objavila je interaktivnu kartu kako bi što bolje dočarala tržišnu povezanost električnih automobila i dostupnost infrastrukture za punjenje u 27 članica EU-a i Ujedinjenom Kraljevstvu. Naime, javlja ACEA, od 199 825 punionica električnih vozila koje su trenutačno dostupne u Europskoj uniji, više od 25 posto nalazi se u Nizozemskoj (50 824), uz još 20 posto u Njemačkoj (40 517), 15 posto u Francuskoj (30 367) i 14 posto u Ujedinjenom Kraljevstvu (28 538 ).
Prema ACEA-i, u Hrvatskoj je trenutačno 629 mjesta za punjenje, dok ih, primjerice, Mađarska ima 735, Slovačka 649, a Slovenija 628
Kljucni proizvodjaci baterija dolaze iz Kine, J. Koreje i Japana. Npr. kineski CATL dostavlja za Teslu, VW itd.
Re: Automobili, motori...
Postano: 25 dec 2020, 01:21
Postao/la reds
Pozdrav.
Interesuje me šta preporučujete za kupovinu do 6k.
Glavna stvar jeste da je auto što manje podložno kvarovima. Koristiće se za gradsku vožnju i obzirom da će ga voziti djevojka koja je tek položila - vrlo vjerovatno nikad neće preći 100 km/h i 200 km u danu.
Interesuje me šta preporučujete za kupovinu do 6k.
Glavna stvar jeste da je auto što manje podložno kvarovima. Koristiće se za gradsku vožnju i obzirom da će ga voziti djevojka koja je tek položila - vrlo vjerovatno nikad neće preći 100 km/h i 200 km u danu.
Samo je nek je automatik
Re: Automobili, motori...
Postano: 25 dec 2020, 08:59
Postao/la Asteriks
Neki od primjera materijala za izradu samonosivih karoserija. Volvo, izmedju ostalog, koristi i celik ojacan borom.
Drugi primjer vozila koje zbog smanjenja mase koriste alu lim. Postoji i ona skupa opcija od karbonskih vlakana npr. BMW i3 je prvi serijski automobil sa ovom karoserijom. Istina treba naglasit da je dio karoserija koji okruzuje putnike od karbonskih vlakana dok je ostatak od aluminija.
Audi na modelu A8 L zadržava određeni udio konvencionalnog čelika, ali kombinira i ostale materijale poput visoko-čvrstog čelika, aluminija, ugljičnih vlakana, magnezija.
Interesuje me šta preporučujete za kupovinu do 6k.
Glavna stvar jeste da je auto što manje podložno kvarovima. Koristiće se za gradsku vožnju i obzirom da će ga voziti djevojka koja je tek položila - vrlo vjerovatno nikad neće preći 100 km/h i 200 km u danu.
Samo je nek je automatik
Ima li nešto konkretno?
Re: Automobili, motori...
Postano: 25 dec 2020, 10:07
Postao/la Centre forward
Da se mene pita, to bi bila Fabia MK1. Ubjedljivo najbolja Fabia. To su vremena kad je Škoda probijala tržište pa su se ovi iz Wolfsburga potrudili da naprave pošten komad auta, i uspjeli su. Za nju je dovoljna i SDI verzija. Bukvalno nepoderiva. Troši ko upaljač, a s obzirom da je lagana, ni performanse nisu za bacit. Iako su rijetke nije loš izbor ni 1.9 TDI od 74 KW ako je u pristojnom stanju. Im'o sam priliku da je vozim, ide k'o vjetar. Mada bih zbog svih navedenih okolnosti ja iš'o na SDI varijantu. Nemoj benzinca 1.4 iz te serije. Motor je starije konstrukcije, i baš je žedan.
Re: Automobili, motori...
Postano: 25 dec 2020, 10:22
Postao/la Asteriks
Budimo realni, na stranu sve ali SDI od 64 KS na 1100 kg ne moze meda, raga od auta. Od fabricki deklarirnih 18 sec do 100 km/h nakon 15-ak godina i "prirodnog" gubitka par konja, ta Skoda ima ubrzanja cak i ispod neke ohrdane dvice.
Velika patnja pri medjuubrzanjima, na uzbrdici uz par putnika itd., i pored svih prednosti tog atmosferca. Realno, za taj novac TDI...
Nego po pitanju automatika treba naglasit da nije sve tako jednostavno pogotov ne kada se radi o polovnjacima starijim od 10 godina. Vise trose plus na toj kilometrazi kada te udari po dzepu mozes mijenjati par puta set kvacila. Kasnije pocev od '08/09. automatici su postali ugladjeniji, ima ih vise u ponudi i recemo glede Njemacke trenutno svako drugo novo vozilo je automatik. Vratimo se osam godina unazad, taj procenat je bio tek na 25 %.
Americko trziste je opet druga stvar, npr. Ford F 150 (kao najpopularniji u SAD-u) u ponudi nema manuelac jos od 2008. I do tada je 90 % proizvedenih vozila ovog modela spadalo u automatike.
Da se mene pita, to bi bila Fabia MK1. Ubjedljivo najbolja Fabia. To su vremena kad je Škoda probijala tržište pa su se ovi iz Wolfsburga potrudili da naprave pošten komad auta, i uspjeli su. Za nju je dovoljna i SDI verzija. Bukvalno nepoderiva. Troši ko upaljač, a s obzirom da je lagana, ni performanse nisu za bacit. Iako su rijetke nije loš izbor ni 1.9 TDI od 74 KW ako je u pristojnom stanju. Im'o sam priliku da je vozim, ide k'o vjetar. Mada bih zbog svih navedenih okolnosti ja iš'o na SDI varijantu. Nemoj benzinca 1.4 iz te serije. Motor je starije konstrukcije, i baš je žedan.
Pa eto, ta Skoda 1.9 TDI sto je covjek pomenuo, neki Focus, Astra 1.9 cdti (pola familije je voza) koja iako ne sami vrh, ipak je opravdala ocekivanja itd.
Da se mene pita, to bi bila Fabia MK1. Ubjedljivo najbolja Fabia. To su vremena kad je Škoda probijala tržište pa su se ovi iz Wolfsburga potrudili da naprave pošten komad auta, i uspjeli su. Za nju je dovoljna i SDI verzija. Bukvalno nepoderiva. Troši ko upaljač, a s obzirom da je lagana, ni performanse nisu za bacit. Iako su rijetke nije loš izbor ni 1.9 TDI od 74 KW ako je u pristojnom stanju. Im'o sam priliku da je vozim, ide k'o vjetar. Mada bih zbog svih navedenih okolnosti ja iš'o na SDI varijantu. Nemoj benzinca 1.4 iz te serije. Motor je starije konstrukcije, i baš je žedan.
Mi smo u rent a car poslu imali Fabije druge generacije 1.2 benzin , ocam kao kosilice nepoderive ...
Desetak njih smo imali , 4 godine su radile nijedna nije imala neki specijalni kvar , a vozili su ih kako stignu , porodice na more sa klimom na 4 i na planine , ma nevjerovatno auto ... Obožavam Japance , ali toj Fabiji samo
Jedino što je check engine na svakoj vazda bio upaljen , pa ljudima govoriš kako je kod nas loše gorivo pa zbog toga
Imamo sad treću generaciju nije to to ..
Da se mene pita, to bi bila Fabia MK1. Ubjedljivo najbolja Fabia. To su vremena kad je Škoda probijala tržište pa su se ovi iz Wolfsburga potrudili da naprave pošten komad auta, i uspjeli su. Za nju je dovoljna i SDI verzija. Bukvalno nepoderiva. Troši ko upaljač, a s obzirom da je lagana, ni performanse nisu za bacit. Iako su rijetke nije loš izbor ni 1.9 TDI od 74 KW ako je u pristojnom stanju. Im'o sam priliku da je vozim, ide k'o vjetar. Mada bih zbog svih navedenih okolnosti ja iš'o na SDI varijantu. Nemoj benzinca 1.4 iz te serije. Motor je starije konstrukcije, i baš je žedan.
Mi smo u rent a car poslu imali Fabije druge generacije 1.2 benzin , ocam kao kosilice nepoderive ...
Desetak njih smo imali , 4 godine su radile nijedna nije imala neki specijalni kvar , a vozili su ih kako stignu , porodice na more sa klimom na 4 i na planine , ma nevjerovatno auto ... Obožavam Japance , ali toj Fabiji samo
Jedino što je check engine na svakoj vazda bio upaljen , pa ljudima govoriš kako je kod nas loše gorivo pa zbog toga
Imamo sad treću generaciju nije to to ..
Da, i druga verzija nije loša, ali mi je bila nekako ružna, k'o da ju je neki pijani Francuz sklep'o na brzinu. Šteta je što se u Fabiu više ne ugradjuje dizel motor. Da li su se prešli s tom odlukom, vidjećemo.
@reds, ne slušaj plaho @asteriksa
Ona je početnik, njoj treba nešto laganije. U gradu bi je Škodicija od 50 KW, fino služila. Ne treba tu sad neka aman zaman snaga, neće se po Karauli penjat'. Zaljubila bi se odmah u nju zbog potrošnje. bukvalno zaboraviš' tankat, pa lako je parkirat', a posle kad se nauči, naravno jača i VEĆA verzija auta. Nadam se da ćete bit' zadovoljni šta god da odabere.
@Gračanlija, Škoda je pouzdano i dobro auto, ali daleko od toga da je jeftino, baš obrnuto. Pogedajte kako se kod nas kreću cijene. Skupe su generalno i vani. Gledam ima Superb sa top opremom, nov naravno, košta 80.000 KM. 'ajmo realno koliko bi nas dalo toliko novaca "za Škodu", iako je to u suštini dobar mix VAG grupacije.
Re: Automobili, motori...
Postano: 25 dec 2020, 18:15
Postao/la Asteriks
Ta Fabia na raspolaganju nema vise od 40-ak kw. Jednostavno postepeni gubitak snage sto ide godinama sve do generalke.
Uz navedeno, 124 Nm obrtnog momenta i zenska noga na gasu/kvacilu, pa ima da je preskacu zaprezna kola. Ne treba se ispruziti preko Karaule, osjetit ce pri povratku iz Mostara i na slicnim dionicama (uzdbrice - Donja Jablanica, Lendava itd.). Ovdje se uopste ne radi o nekim prekoracenjima brzine vec medjuubrzanjima koja su sastavni dio svakodnenvice.
Bas bi pocetnici trebali imati solidnu potporu i sigurniji odgovor papucice tokom raznih nelagodnih situacija.
Nego...
Primjerice, Volkswagen Golf. Sustav hlađenja motora isporučuje Magna, dvomaseni zamašnjak LuK, uljne filtre i klipne prstene Mahle, turbopunjač Honeywell, brtve za motor Elringklinger... A to su samo dijelovi vezani uz motor, i to ne svi. Nastavimo li dalje prije ili kasnije doći ćemo do dijelova koje potpisuju Bosch, Continental, ZF, NSK, BorgWarner...
Ona je početnik, njoj treba nešto laganije. U gradu bi je Škodicija od 50 KW, fino služila. Ne treba tu sad neka aman zaman snaga, neće se po Karauli penjat'. Zaljubila bi se odmah u nju zbog potrošnje. bukvalno zaboraviš' tankat, pa lako je parkirat', a posle kad se nauči, naravno jača i VEĆA verzija auta. Nadam se da ćete bit' zadovoljni šta god da odabere.
@Gračanlija, Škoda je pouzdano i dobro auto, ali daleko od toga da je jeftino, baš obrnuto. Pogedajte kako se kod nas kreću cijene. Skupe su generalno i vani. Gledam ima Superb sa top opremom, nov naravno, košta 80.000 KM. 'ajmo realno koliko bi nas dalo toliko novaca "za Škodu", iako je to u suštini dobar mix VAG grupacije.
Nemoj tako na kolegu @asteriksa. Čovjek je enciklopedija.
Škoda je prva opcija, a u užem opticaju su još: Corsa, Focus, Pežola 307, Clio i Astra. Pa ćemo vidjeti šta će se naći.
Ta 508-ica date kubikaze dolazi samo kao automatik a upravo je taj mjenjac imao mnogo caka te jednostavno je osjetljiv. 2.2 hdi se koristio u C5, te u vecim modele poput kombija.
Interval velikog servisa otprilike 180k. Ima MacPherson ovjes dok ovaj GT nudi doradjeni sportski sa dvostrukim poprecnim ramenima.
2.0 hdi je pristupacnije rjesenje (manuelac). Sa 160 ks sasvim dovoljno snage plus tu je i jeftinija registracija itd. Ali, u ovom cjenovnog rangu plus kada se malo protegnes, ima nekih ozbiljnijih vozila.