Imali smo cast da odgledamo jedno od najboljih otvaranja sezone u posljednjih 5-6 godina (a moze biti i sire )!
Standardno za Melbourne Park, videli smo manji incident u prvoj krivini, iz kog je najgore izasao Hulkenberg, dok je Bruno Senna uspio da se vrati na stazu... Nesto kasnije, i Romain Grosejan je morao da izadje iz bolida prakiran van staze. Nakon slabog starta (nista cudno za povratnika koji se nasao u odlicnom bolidu i na tako visokoj poziciji), imao je zelju da agresivno odbrani poziciju od Maldonada i dao gas kad je trebalo da prpousti (u toj krivini) vidno brzeg Maldonada... Potom je Schumacher, pod blagim pritiskom Vettela, napravio gresku, takodje u prvoj krivini, koja ga je i kostala cijele trke. Jako me zanima sta se tacno dogodilo, tj. da li je greska uzrokovala kvar, ili je kvar uzrokovao gresku... Nesto kasnije, dva Caterhama su u 4 kruga odustala, propustio sam Heikkia, mada mi se cini da je kod obojice bio kvar... I pricu o neklasifikovanjima tokom trke zaokruzuje Massa sa svojom vec prepoznatljivom agresivnom odbranom... Maldonado je zvanicno zavrsio 13. iako je zaljepio FW34 za zid u zadnjem krugu, a Senna je 16. i pored odustajanja u boxu 6 krugova pre kraja.
McLaren je pokazao izvanrednu dominaciju iako razlika na kraju nije bila velika, ali Button je u apsolutno svakom trenutnku kontrolisao svoju poziciju... Iskoristio je nesto slabiji start Hamiltona i vec u prvoj krivini preuzeo vodecu poziciju, koju je suvereno drzao do kraja trke. Vettel me je prijatno iznenadio, ipak nije zaboravio da se trka, iskoristio je dobar pit-stop pretekavsi Hamiltona, a potom mu je u odbrani mozda SC pomogao, mada je vrlo brzo nakon restarta pobjegao Lewisu i sasvim zasluzeno pokupio 18 poena... Hamilton me je razocarao, ocekivao sam vise od njega, nakon onako brzog kruga juce, verovao sam da cemo gledati trku njega i Buttona, ali sve sto smo od toga videli, videli smo u prvih 10 sekudni trke... , sta da se radi. Webber je slabo poceo, ali se u svom maniru polako, gotovo neprimetno, vracao i zaokruzio pricu o najbolja dva tima, i to nece biti samo na ovoj trci...
Alonso je (kao i cijele prosle godine) spasio sta se spasiti moze u tom Ferrariu, morace tim dosta da poradi na tom bolidu, jer sa gubitkom tezine, gubili su i na relativnoj brzini, tj. vrijeme u odnosu na najbolje. Do SCa je bio tik iza Vettela, nije mogao da ga prestigne, ali bio je iza, bio je bolji od Rosberga, Webbera i ostalih. Dobrim dijelom je za to zasluzan i tim pit-stop mehanicara, koji su izvanredno odradili sva 4 zaustavljanja i bili 1.5s brzi od kolega u McLarenu, a cini mi se 1s od Red Bullovih momaka. Jedna od rijetko pozitivnih stvari za Scuderiu ovog vikenda.
Kobayashi, a i kolega mu Perez, su se propisno isetali u poretku, ali na kraju su zavrsili 6. i 8. nestvarno za proslu godinu. S tim sto bi Perez bio i ispred, ali imao je tu nesrecu da prvi naleti na ostatke Maldonadovog bolida i pretekli su ga i Kimi i Kamui. Sve u svemu, odlican dan za Sauber!
Kimi je napredovao 10 mjesta tokom trke, u tome dijeli prvo mjesto sa Perezom, vjerujem da je mogao i bolje, ali prva trka, bolid koji mu nije sasvim legao ovog vikenda, nakon jucerasnjeg peha, solidan rezultat. Ima bolid za bolje, znamo da ime umijece za bolje, bice napred i mozemo samo da gledamo bolje trke u narednom periodu...
Dani Ricciardo, je poput Sauberovaca, dosta setao sa pozicijama tokom trke, ali u zadnjim krivinama dospio ispred Di Reste i Vergnea, to je malo iskustvo, malo bolji bolid (od Paula), no ipak je bolji utisak ostavio Jean-Eric. Bice vrlo zanimljivo u STRu ove godine, tim ce se naci u slatkim mukama... Nico Rosberg je mnogo toga pogresno uradio u ovoj trci, jeste mu taj peh u zadnjem krugu (kontakt sa Vergneom cini mi se) najvise odmogao, ali da je bolje i malo hrabrije odvezao, ne bi se nasao u toj poziciji.
Zaokruzicu pricu sa Marussiom, licno najprijatnijim iznenadjenjem, em su jedini tim od novajlija koji su zavrsili i to sa oba bolida u trci, em nisu poslednji... Cinjenica ja de je takav splet okolnosti, ali ipak su ispred Caterhama, a poslednji su predstavili bolid... Mclaren zasluzeno dominira
Kratka analiza pozitvnih i negativnih stvari timova (poredanih po trenutnom stanju u konkurenciji konstruktora):
McLaren:
+: tempo, vozaci, nos, odsutnost ikakvih problema
-: sporiji stopovi (vjerovatno period navikavanja na rad sa novim sistemom semafora umjesto lilihip tehnicara)
Red Bull:
+: taktika, znacajno bolji tempo u trci nego u kvalifikacijama
-: tempo je ipak salbiji nego kod McLarena
Sauber:
+: mnogo bolji tempo nego prosle godine, taktika
-: to sto Perez ima klauzulu u ugovoru i ne moze da predje ove sezone u Scuderiu
Ferrari:
+: odlicni stopovi, bolid bolje reaguje kad je tezi, nema problem sa gumama u izlaznim krugovima
-: sve u svemu slab tempo, narocito kad su laksi, Massa
Lotus:
+: dobar tempo u kvalifikacijama
-: nesto slabije u trci
Toro Rosso:
+: dosta bolji tempo nego prosle godine, kao i pouzdanost
-: mislim da su na pocetku morali da Ricciarda dovedu na bolju poziciju
Force India:
+: primakli su se vodecima
-: ali manje nego ostali srednji timovi
Mercedes:
+: tempo u kvalifikacijama, rijesen problem sa degradacijom guma
-: trkacki tempo i taktika su kao i prosle godine - neprihvatljivi
Williams:
+: odlican bolid
-: nedostatak srece
Marussia:
+: pouzdanost, nos
-: fali im tempo u odnosu na Caterham
Caterham:
+: tempo (mada sam ocekivao i bolji posle testiranja)
-: pouzdanost
HRT:
+: (misaona imenica)
-: cijeli tim
Graficki predstavljeni rezultati Qantas Australian Grand Prix - Albert Park
