zar si je tek sad otkrio , ako nisi sljedeci put probaj pomfrit sa sunkom i ementalerom
Isto sam mu htio napisati
Zovite kada budete išli , nemojte se zajebavati
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Postano: 14 jun 2023, 23:58
Postao/la Arvid
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Postano: 15 jun 2023, 09:56
Postao/la Asteriks
Mnogi vozači odlaze u Europsku uniju gdje su mnogo bolji uvjeti za rad, a i zarade. - Plaća je glavni razlog zbog kojeg ljudi odlaze. Vozač u BiH ne može zaraditi više od 2000 maraka mjesečno, dok je zarada u Njemačkoj, koja je u ožujku objavila da joj treba 30.000 vozača, minimalno oko 5000 eura. Dakle, pet puta veća nego u BiH. U Engleskoj, gdje također vozači iz BiH masovno odlaze, plaće su 5000 funti. Naše kompanije nemaju mogućnost isplaćivati toliki iznos - kazao je za Glas Srpske predsjednik Udruge za unutarnji i međunarodni promet RS-a Nikola Grbić. On tvrdi da iz BiH odlazi i visokoobrazovani kadar kako bi vozio kamione po zapadnim zemljama. Prema njegovim riječima, u protekle četiri godine BiH je napustilo više od 5500 profesionalnih vozača, a uvođenje jedinstvenih digitalnih vozačkih dozvola u idućim mjesecima ubrzat će rast tih brojeva. - Nove vozačke dozvole Srbije dio su jedinstvenog digitalnog sustava i svi vozači koji imaju dvojno državljanstvo masovno odlaze u susjednu zemlju i uzimaju te dozvole s kojima u EU više ne moraju polagati za takozvani kod 95. Ta mogućnost dodatno je povećala odljev vozača jer radnici s vozačkom dozvolom Srbije doslovno počinju raditi dan nakon što odu na Zapad - objašnjava Grbić i dodaje da je i sam prošlog mjeseca izvadio dozvolu u Srbiji te da je procedura jednostavna. Dodao je kako će se BiH, ako se ovako nastavi, u skorije vrijeme suočiti sa situacijom da neće imati tko prevoziti robu i putnike. Već odavno prijevoznici upozoravaju da su prisiljeni zapošljavati vozače koji su u mirovini jer jednostavno mladog kadra nema. U situaciji smo da i u javnom gradskom prijevozu autobuse voze ljudi koji su odavno trebali uživati u zarađenoj mirovini.
Zapošljavaju umirovljenike
Umirovljenici u BiH sve više rade dok su u mirovini. Prema podacima, tako je u veljači u Republici Srpskoj radilo ukupno 6830 umirovljenika, što je gotovo 300 osoba više nego krajem prošle godine. Osim toga, poznato je i kako većina njih radi kao vozači kamiona. U FBiH je mogućnost rada u mirovini tek pokrenuta, ali i tu se javlja veliko zanimanje. S jedne je strane na sve veću potrebu zapošljavanja umirovljenika u BiH utjecao masovni odlazak radno sposobnog stanovništva iz zemlje i nedostatak radne snage, a s druge strane umirovljenici traže izvore dodatne zarade. Iz Udruge prijevoznika za međunarodni i unutarnji promet RS-a otkrili su kako trenutačno na cestama kamione vozi 70 posto umirovljenika, a umirovljenici se zapošljavaju i u građevinskom sektoru. BiH već godinama vapi za profesionalnim vozačima, a takoreći ne postoji tvrtka kojoj ne nedostaju vozači. Taj problem samo se produbljuje jer sve više mladih koji su se obučili za ovu struku radije odlazi u inozemstvo. U BiH trenutačno nema prijevozničke tvrtke kojoj ne nedostaje od pet do 50 profesionalnih vozača, a na cestama je od 30 do 40 posto umirovljenika koji voze, pa možemo zaključiti da je taj kadar i više nego u deficitu.
Plate profi vozaca zavise od vise faktora, kao sto su regija, vrsta opreme i tereta, nivo iskustva itd. Msm da je vec pominjano kako primjer u SAD-u mjesecno skucaju i preko 12k, ali neke kompanije koje nude takve uslove traze da imas vlastiti kamion i sl.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Postano: 15 jun 2023, 10:45
Postao/la Marsal
Zetov zet u USA mislim da je pretprošle godine zaradio ovako tipa 160K $ godišnje ko kamiondžija.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Postano: 15 jun 2023, 11:33
Postao/la SonVolt
Ozbiljne se pare mogu zaraditi u USA i Kanadi kao vozač kamiona. Posebno ako se ima svoj kamion i onda se sa njim uposli u nekoj "špediciji".
Ali kao i u svemu ostalom, zavisi koliko se vozi. Imam poznanika u Kanadi koji zaradi oko 10K dolara mjesečno ali guli stalno. Ovi što rade neku normalu, izađu oko 6K mjesečno.
U USA nema tahografa koji će bilježiti vrijeme vožnje već neki dnevnik vožnje koji se ispunjava što faktički znači da možeš voziti koliko hoćeš što je odlično ako si plaćen po pređenoj milji. Ne znam da li je se nešto mjenjalo u posljednjih 5-6 godina.
U EU 9h vožnje dnevno je max što te ograničava koliko puta možeš preći dnevno. Još kad se uzme razlika u putnoj infrastrukturi, granicama i sl, USA je mnogo pogodnija za zaraditi ozbiljan novac u tom poslu.
Što se tiče vozača u BiH, ozbiljniji novac se može zaraditi samo u međunarodnom transportu. Gdje vozač može zaraditi oko 4000 KM. Ali to podrazumjeva da si na putu 7-10 dana, 2-3 dana odmora kući pa ponovo na put.
Ozbiljne se pare mogu zaraditi u USA i Kanadi kao vozač kamiona. Posebno ako se ima svoj kamion i onda se sa njim uposli u nekoj "špediciji".
Ali kao i u svemu ostalom, zavisi koliko se vozi. Imam poznanika u Kanadi koji zaradi oko 10K dolara mjesečno ali guli stalno. Ovi što rade neku normalu, izađu oko 6K mjesečno.
U USA nema tahografa koji će bilježiti vrijeme vožnje već neki dnevnik vožnje koji se ispunjava što faktički znači da možeš voziti koliko hoćeš što je odlično ako si plaćen po pređenoj milji. Ne znam da li je se nešto mjenjalo u posljednjih 5-6 godina.
U EU 9h vožnje dnevno je max što te ograničava koliko puta možeš preći dnevno. Još kad se uzme razlika u putnoj infrastrukturi, granicama i sl, USA je mnogo pogodnija za zaraditi ozbiljan novac u tom poslu.
Što se tiče vozača u BiH, ozbiljniji novac se može zaraditi samo u međunarodnom transportu. Gdje vozač može zaraditi oko 4000 KM. Ali to podrazumjeva da si na putu 7-10 dana, 2-3 dana odmora kući pa ponovo na put.
Znam da kod nas u Zenici vozači koji voze mikser i kamione za Almy sad zarade 1500.
Nije loše, svaki dan si kući. Imaš slobodnih dana...
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Postano: 15 jun 2023, 11:56
Postao/la ASD
Kod mene komšija bio portir u jednoj raspad firmi ovdje. Nešto uspio smuljati i ode u SAD oko 2001 godine, koliko se sjećam. (priča se da je otišao u onom mrtvačkom sanduku ).
Tamo vozio kamion.
Danas ima nekih 15-tak kamiona. Plus je kupio zemlju u gradu koju je poslije 10 godina počeo iznajmljivati gradu i tu uzeo bruku para.
Djeci platio koledže i dao im firmu da vode. On se vratio poslije 20 godina u Bosnu.
U jednoj lokalnoj firmi napravio račun kad je kupovao građevinski materijal za kuću u Bosni od 100 000.
Ozbiljne se pare mogu zaraditi u USA i Kanadi kao vozač kamiona. Posebno ako se ima svoj kamion i onda se sa njim uposli u nekoj "špediciji".
Ali kao i u svemu ostalom, zavisi koliko se vozi. Imam poznanika u Kanadi koji zaradi oko 10K dolara mjesečno ali guli stalno. Ovi što rade neku normalu, izađu oko 6K mjesečno.
U USA nema tahografa koji će bilježiti vrijeme vožnje već neki dnevnik vožnje koji se ispunjava što faktički znači da možeš voziti koliko hoćeš što je odlično ako si plaćen po pređenoj milji. Ne znam da li je se nešto mjenjalo u posljednjih 5-6 godina.
U EU 9h vožnje dnevno je max što te ograničava koliko puta možeš preći dnevno. Još kad se uzme razlika u putnoj infrastrukturi, granicama i sl, USA je mnogo pogodnija za zaraditi ozbiljan novac u tom poslu.
Što se tiče vozača u BiH, ozbiljniji novac se može zaraditi samo u međunarodnom transportu. Gdje vozač može zaraditi oko 4000 KM. Ali to podrazumjeva da si na putu 7-10 dana, 2-3 dana odmora kući pa ponovo na put.
Promjenilo se i ne može voziti koliko hoćeš svi imaju elektronski tracking u kamionu, možeš 11 sati pa onda mora pauza od 10 sati (ili Split pauze u nekim slučajevima) ali za dan možeš preci 600-750 milja zavisi gdje vozis i kad vozis
Pretposle jeste, ove neće ni blizu 100k dogurati, desio se veliki pad tj. Vraćanje u normalu nakon korone što se tiče kamionske industrije
Placat ce preko 100k jer im nedostaje preko 80k vozaca kamiona. Americko udruzenje kamiondzija te jos neke organizacije procjenjuju da ce se ta cifra za 5-6 godina uduplati sto znaci da ce im trebat 160k, nastavi li ovaj trend.
Profesionalni vozaci su i zila kucavica svake ekonomije a veci poremecaj odmah se osjeti na policama trznih centara, do isporuke gradjevinskog materijala i gradnje etc, a primjer takvih problema imao si u Britaniji i sl.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Postano: 15 jun 2023, 12:22
Postao/la nerkolfc
I u toj USA se uzima lova opasna. U EU ni u Luxembourg nemas toliko i da spediciju vozis.