Evropska unija je pre dve godine usvojila politički i regulatorni okvir prema kojem bi 2035. označavala kraj prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem (SUS). Ali nakon niza upozorenja iz industrije, slabije prodaje električnih modela i rastućih bojazni oko radnih mesta, taj plan počinje da se menja.
U intervjuu za Handelsblatt, poverenik za održivi transport i turizam Apostolos Cicikostas je potvrdio da će SUS motori ipak imati budućnost, ali uz važan uslov. Naime, koristiće samo goriva s niskim emisijama.
Kako prenosi Jutarnji.hr, promena smera je rezultat političkog pritiska, a posebno pisma koje je nemački kancelar Friedrih Merc uputio Ursuli fon der Lajen tražeći fleksibilniji pristup. Prema izvorima iz Komisije, njegova poruka je naišla na iznenađujuće pozitivan prijem. Cicikostas naglašava da EU želi "ekonomski održiv i društveno pravedan" prelaz na klimatski neutralne pogone te da u obzir dolaze "sva tehnološka rešenja" koja mogu da smanje emisije.
To uključuje sintetička goriva i biogoriva poput HVO100, koje smanjuje emisije i do devedeset posto te se već koristi u pojedinim BMW i Audi modelima. Porsche u Čileu proizvodi e-goriva u procesu gotovo bez ugljeničnog otiska, kombinijući vodu, CO₂ i energiju vetra. Upravo ta rešenja bi mogla da omoguće da se SUS motori održe i nakon 2035., barem u tehnološki prilagođenom obliku.
Istovremeno, tržište se menja vlastitim tempom. Električni automobili u Evropi drže 18,3 posto prodaje od početka godine, dok su hibridi najtraženiji s 34,7 posto. Plug-in hibridi, s udelom od 9,4 posto, po prvi su put prestigli dizelaše.
Velika većina evropskih i američkih proizvođača pozdravlja odustajanje od stroge zabrane, ali postoje i suprotna mišljenja. Volvo i Polestar, u vlasništvu kineskog Geelyja, otvoreno zagovaraju zadržavanje originalnog roka.
EU je revidirani paket mera trebalo da predstavi 10. decembra, ali rasprava je pomerena za kraj mjeseca.
Automobili, motori...
Moderatori/ce: insider,rio_Ferdy88
- Centre forward
- Postovi: 6423
- Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
- Lokacija: Rudolf Diesel straße
- Kontakt:
Re: Automobili, motori...
EU ukida potpunu zabranu benzinaca i dizelaša najavljivanu za 2035. godinu
05.09.1995 ♥
11-0-0 Rekordmeister
Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss
11-0-0 Rekordmeister
Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss
Re: Automobili, motori...
Kraće i preciznije, benzin ostaje u hybrid varijantama, a isto još neko vrijeme kao samostalan, koliko dugo vidićemo, ali svakako je očekivati da se trend smanjene potražnje za čistim benzinom i nastavi, pa njegov kraj bude vjerovatno u bližoj budućnosti od te 2035. Dok se dizel gasi odmah, tačnije novi modeli od 2026 neće imati dizel. U prodajama će dizela biti dok traju sadašnje generacije Golfa, Passata i Tiguana, kao i ovogodišnji novi modeli Audija itd, njih navodim samo kao primjer. Svaki novi model koji premijeru dočeka od 2026 više nema dizela, sigurno je to 90%.
Na kraju kompromis koji ima smisla, i zadovoljava sve strane.
Na kraju kompromis koji ima smisla, i zadovoljava sve strane.
Re: Automobili, motori...
Gdje kupujete gume, gledam na kemo impex 205/60/16, u nedoumici sam..imal ko da preporuci sta, gdje onaj sa testovima 
Michelin, pireli, blizak, to ima u ponudi od vise klase.
Michelin, pireli, blizak, to ima u ponudi od vise klase.
Re: Automobili, motori...
Savrsen SUS motor u teoriji mogao bi postici termicku efikasnost od oko 60 posto u idealnim okolnostima. U praksi, efikasan dizel motor je na 40%, dok je kod benzinaca ista manja.
Tehnicke optimatizacije poput turbine, varijabilnog podesavanja ventila i direktnog ubrizgavanja, tu efikasnost su isklesali blizu njenog plafona, ali Carnotova granica efikasnosti ostaje. Ona oznacava apsolutni maksimum koji se ne moze prekoraciti, bez obzira na to koliko inzenjerske ekspertize je potrebno.
Za konvencionalne motore to znaci da se visoka efikasnost ne moze postici bez visokih temperatura sagorijevanja i niskih gubitaka ispusnih plinova. Ali upravo tu lezi dilema, jer visoke temperature dovode do povecanog habanja, slabijeg utjecaja na okolis i vecih zahtjeva za materijalima i hladjenjem.
Ukratko, eto nam od iduce godine i Euro 7 norme, zbog cega ce se cijene dizela dodatno povecati. Kao sto vidimo, nemoguce je stvoriti optimalnu efikasnost motora.
Uticaj na okolis nije toliko strasan te nije onakav kakvim ga mediji predstavljaju, pogurani od strane lobija.
Nekad je to bilo problematicno sa normama ispod Euro 4.
Tehnicke optimatizacije poput turbine, varijabilnog podesavanja ventila i direktnog ubrizgavanja, tu efikasnost su isklesali blizu njenog plafona, ali Carnotova granica efikasnosti ostaje. Ona oznacava apsolutni maksimum koji se ne moze prekoraciti, bez obzira na to koliko inzenjerske ekspertize je potrebno.
Za konvencionalne motore to znaci da se visoka efikasnost ne moze postici bez visokih temperatura sagorijevanja i niskih gubitaka ispusnih plinova. Ali upravo tu lezi dilema, jer visoke temperature dovode do povecanog habanja, slabijeg utjecaja na okolis i vecih zahtjeva za materijalima i hladjenjem.
Ukratko, eto nam od iduce godine i Euro 7 norme, zbog cega ce se cijene dizela dodatno povecati. Kao sto vidimo, nemoguce je stvoriti optimalnu efikasnost motora.
Uticaj na okolis nije toliko strasan te nije onakav kakvim ga mediji predstavljaju, pogurani od strane lobija.
Nekad je to bilo problematicno sa normama ispod Euro 4.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.
- VensanKasel
- Postovi: 4410
- Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
- Kontakt:
Re: Automobili, motori...
Čekamo sankcije za Žaomi ...
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...
- QUARESMA 18<<<
- Postovi: 7427
- Pridružen/a: 22 feb 2009, 21:53
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Automobili, motori...
Ja uzimao prije dvav mjeseca kod njih Pirelli P Zero Winter 2.
Unutar deset dana ih pokusao dobiti na telefon da vidim stanje sa narudzbom, koliko cu cekati, nikad mi se nisu javili na telefon. Slao email, dao im jos fore nekoliko dana da mi odgovore tim putem, medjutim nista. Na kraju napisem jos jedan email preko kojeg sam otkazao narudzbu.
Pogledaj ih na Google Reviews, losa iskustva uglavnom. Meni zao bilo jer sam htio ove gume da uzmem.
Pukne mi film, i odem u Guma M u Nedzaricima, svakako su mi skoro pa u mahali, i uzmem Michelin Alpine 7 i za sada ne mogu prezadovoljniji biti. Da sam znao, mogao sam odmah kod njih otici i proci jos jeftinije.
Re: Automobili, motori...
Ma nisu se ni meni javili, neprofesionalni skroz. Guma m nema na stanju vise ovih dimenzija, bar na stranici, zvacu ih sutra pa provjeriti. I ovaj pgl Lukavac je opcija, dobio sam preporuku od poznanika pa cu vidjeti. Kontam i ja uzeti te Michelinke, skupe jesu ali na gumama se ne stedi. Hvala na odgovoruQUARESMA 18<<< je napisao/la: ↑07 dec 2025, 18:56Ja uzimao prije dvav mjeseca kod njih Pirelli P Zero Winter 2.
Unutar deset dana ih pokusao dobiti na telefon da vidim stanje sa narudzbom, koliko cu cekati, nikad mi se nisu javili na telefon. Slao email, dao im jos fore nekoliko dana da mi odgovore tim putem, medjutim nista. Na kraju napisem jos jedan email preko kojeg sam otkazao narudzbu.
Pogledaj ih na Google Reviews, losa iskustva uglavnom. Meni zao bilo jer sam htio ove gume da uzmem.
Pukne mi film, i odem u Guma M u Nedzaricima, svakako su mi skoro pa u mahali, i uzmem Michelin Alpine 7 i za sada ne mogu prezadovoljniji biti. Da sam znao, mogao sam odmah kod njih otici i proci jos jeftinije.
- baboedindzeko09
- Postovi: 13768
- Pridružen/a: 14 nov 2021, 18:25
- Lokacija: Small Heath, Birmingham
- Kontakt:
Re: Automobili, motori...
Dobar je PGL, ja kod njih uzimam.enobarca je napisao/la: ↑07 dec 2025, 19:27Ma nisu se ni meni javili, neprofesionalni skroz. Guma m nema na stanju vise ovih dimenzija, bar na stranici, zvacu ih sutra pa provjeriti. I ovaj pgl Lukavac je opcija, dobio sam preporuku od poznanika pa cu vidjeti. Kontam i ja uzeti te Michelinke, skupe jesu ali na gumama se ne stedi. Hvala na odgovoru![]()
DEVEDESETKA - FORUMAŠ DECENIJE
Online
Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.





