Re: Automobili, motori...
Postano: 14 nov 2025, 13:37
Golf
Duplo više informacija! Duplo više sporta!
https://new-forum.sportsport.ba/
Preživjet će SUS motori cijelo stoljeće.Ubrzo će se Europska komisija javiti s novim pravilima koja će regulirati emisije CO2 u automobilima. Ključni datum je 10. prosinca. Sada se iz dobro obaviještenih izvora doznaje da bi zabrana prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. godine u državama Europske unije mogla biti ukinuta. Odnosno, čini se da bi benzinci (hibridi i plug-in hibridi) i dizelaši mogli preživjeti. No ipak će biti postavljeni neki uvjeti.
O namjerama Europske komisije pišu Handelsblatt i Bild. Privatnim kupcima ili fizičkim osobama bi i dalje bilo omogućeno kupovati vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, ali će tvrtke biti prisiljene prijeći na električne automobile.
Handelsblatt piše da bi Europska komisija mogla prisiliti tvrtke da već 2027. godine 50 posto njihove flote bude električno. Do 2030. udio bi trebao biti do 90 posto. Danas službeni automobili čine 60 posto prodaje automobila. Još će se u kontekstu tvrtki razgovarati o plug-in hibridima.
Mercedes je povukao radikalni potez i napustio koncept "luksuzne strategije" te priprema ulazne modele koji bi mogli da budu jeftiniji za četvorocifrene iznose; spekuliše se o spuštanju cene najjeftinijih Mercedesa 20-30 posto u odnosu na dosadašnje početne cene.
U trenutku kada je električni CLA model Mercedesa postavio novi plafon za mnoge smešno visoke cene premium tržišta, Mercedes priprema šok za konkurenciju i prijatno iznenađenje potrošačima; povratak u segment koji je nekada bio zona njegovog rasta, ali iz kojeg se godinama svesno povlačio jer se na premium modelima lakše dolazilo do superprofita. Reč "luksuz", nekada mantra izvršnog direktora Ole Källeniusa, bukvalno je izbrisana iz strateških dokumenata a zamenjuje je fleksibilnija, tržišno racionalna orijentacija koja otvara vrata milionima kupaca; onih koje je Mercedes poslednjih godina gubio.
Od Mercedesa, naravno, ne treba očekivati da će na tržište izbaciti nešto poput Dacije koja će na haubi imati slavni krug s tri kraka, nego neku vrstu cenovno prihvatljivijeg vozila jer su svi njihovi modeli, objektivno, potrošačima sve više služili za maštarenje o tome šta bi možda, jednog lepog dana, mogli da kupe – ako dobiju na lutriji.
O nameri Mercedesa da redefiniše svoju tržišnu politiku nemačku javnost je informisao celi spektar nemačkih medija. Bild, Handelsblatt, WirtschaftsWoche… objavili su da se Mercedes okreće kupcima koji žele "pravi Mercedes", ali ne u cenovnim sferama rezervisanim za više klase, tj. SUV-ove koji često koštaju 60, 70 ili 100.000 evra; rečju, bogatstvo. Specijalizovana izdanja koja prate automobilske tehnologije potvrđuju isto: izbacivanje reči "luxus" iz zvanične strategije nije pogrešna interpretacija Mercedesovih namera, nego odlučna namera uprave da transformiše imidž možda najcenjenijeg evropskog auto-brenda. Unutar kompanije više se ne govori o tome da Mercedes mora da bude "isključivo luksuzan", nego "najpoželjniji u svakom segmentu u kojem se takmiči".
Ovakav zaokret odmah nameće pitanje koje izaziva pažnju i običnih kupaca i stručnjaka: sa li Mercedes ulazi na teritoriju VW-a i da je li ovo početak otvorenog tržišnog obračuna u segmentu koji je Volkswagen decenijama smatrao svojim dvorištem? Da li gledamo početak ‘bratoubilačkog rata‘ nemačke autoindustrije jer ih je pritisla kineska konkurencija i brutalna domaća regulativa?
Kada se jedan premium brend odluči na spuštanje u cenovni razred između trideset i četrdeset hiljada evra, postavlja se i još jedno, takođe važno pitanje: da li Mercedes otvara dugo zaključana vrata prema zdravijoj tržišnoj dinamici u evropskoj autoindustriji, koja se poslednjih godina češće bavila političkim pritiskom na Brisel nego stvaranjem boljih proizvoda?
ovaj RS4 mi je nesto najljepse, al kod nas ne mozes naci dobrog dizela ovog modela a ne RS
Tim norveških istraživača otkrio je da električni automobil Nio ES8 stalno šalje podatke Kini. Čak 90 posto podataka iz električnog automobila ide na vojni satelit BeiDou.
Norveški sigurnosni stručnjaci otkrili su da kineski električni automobili stalno pokušavaju poslati podatke Kini, čak i kada su automobili isključeni. Test vozila Nio ES8 otkrio je da se 90 posto podataka automobila šalje u Kinu i da automobil pokušava komunicirati s kineskim satelitskim sistemom BeiDou, kojim upravlja kineska vojska., prenosi revijaHAK
– Otkrili smo da automobil stalno pokušava da se poveže na internet kako bi prenio informacije. Ne znamo za šta će se informacije koristiti – kaže za Motor.no Arild Tjomsland, viši savjetnik na Univerzitetu jugoistočne Norveške.
Test su proveli Tjomsland i sigurnosni stručnjak Tor Indstøy (Telenor), koji je zaključao svoj vlastiti električni automobil Nio ES8 unutar hermetički zatvorene pećine kako bi izolovao sve signale. Automobil je stalno pokušavao da šalje signale.
„Čak 90 posto ide u Kinu“, rekao je Tor Indstøy za NRK Radio.
Najgore od svega bilo je otkriće da je automobil pokušavao uspostaviti kontakt s kineskim satelitskim sistemom BeiDou. BeiDou je kineski ekvivalent GPS-a i sistem se koristi i u civilne i u vojne svrhe.
„Naš test je pokazao da postoji velika razlika između onoga što su proizvođači naveli u svojoj dokumentaciji i onoga što je automobil zapravo pohranio i komunicirao“, kaže Arild Tjomsland.
Otkriće dolazi ubrzo nakon drugog norveškog slučaja kada je norveška autobuska kompanija Ruter otkrila da se njeni kineski autobusi Yutong mogu daljinski upravljati i zaustavljati iz Kine putem skrivene SIM kartice. Slične SIM kartice pronađene su i u nekoliko stotina danskih autobusa. NIO je negirao sve optužbe i tvrdi da se pridržava svih GDPR propisa i da su svi podaci anonimizirani.
od C5 je RS6 poceo valjda, al meni je ovaj B7 ono, san snova, al skup i vani da ga nadjes, nema ispod 20-30k eura jbt auto 20 godina staroQUARESMA 18<<< je napisao/la: ↑24 nov 2025, 23:23ako me sjecanje dobro sluzi, iz te generacije i RS6 je bio u limuzinskoj izvedbi.
Bertha Benz je 5. kolovoza 1988., bez suprugovog znanja, posudila njegovu motornu kočiju i u dva dana provozila 212 km, što je prva duža vožnja automobilom u povijesti i početak velike sage o izumu koji će promijeniti način putovanja i svijet…
Carl Benz je još 1886. patentirao svoju motornu trokolicu, službeno prvi automobil u povijesti, no ideja da je i proda ponekoj zainteresiranoj stranki nije nailazila na laku realizaciju.
Nitko još zapravo nije znao može li taj izum uistinu i poslužiti nečemu konkretnom, Benz je održao niz demonstracijskih vožnji na kratkim distancama, ali nije se usuđivao okušati na potencijalno po njegov ugled pogubnoj dužoj vožnji.
Dok je premišljao što bi i kako bi, njegova je supruga Bertha Benz odlučila je preuzeti inicijativu. Rano ujutro, 5. kolovoza 1888., dok joj je suprug još spavao, spavao,jednom od Benzovih motornih trokolica, sa sinovima Richardom i Eugenom, zaputila se iz Mannheima u posjet majci u Pforzheim.
Put je trajao čitav dan, u kojem je prevalila oko 106 km i stigla na odredište, samo da bi se idućeg dana vratila kući. Problema je bilo, od nabave goriva u ljekarnama, popravaka kvarova, no put je obavljen i izazvao je lavinu medijske pompe.
Put Berthe Benz bio je prijelomna točka u povijesti automobila, prva duža vožnja obavljena novim prijevoznim sredstvom bila je tim zanimljivija što ju je napravila žena, pokazavši time prednosti automobila.
Dakako, Bertha, koja će umrijeti 5. svibnja 1944., u 96. godini, u jeku II. svjetskog rata, imala je i drugih motiva za vožnju. Premda je mnogo naslijeđenog novca investirala u suprugovu tvrtku, nije ga smatrala dostatno probitačnim u reklamiranju svog izuma, pa mu je odlučila pomoći.
Hvala joj na tome!
Tog dobrog dizela ja prodao prije 2 godine drugu. Limuzina, Blriliant crvena broja, 3x S-line (čak i felge S-line), 2.0 TDI quattro (pumpa dizna kao u 1.9), ma imao sve osim sjedišta na struju. Kad sam ga prodao, nakon 6 mjeseci mu rekao kad ga ti budeš prodavao prvo meni ponudi.