Stranica: 625/625.

Re: Automobili, motori...

Postano: 15 okt 2025, 12:33
Postao/la Centre forward
feniksptica je napisao/la:
15 okt 2025, 12:17
Centre forward je napisao/la:
15 okt 2025, 09:07
feniksptica je napisao/la:
15 okt 2025, 07:57
Momci sto je ovaj Ford Mondeo kko 2017 godista ovako pojeftino auto ??

Gdje je problem skriveni
Automatski mjenjač vjerojatno.
Manuelci su vecinom. I kilometraza nije prevelika.
Ganjam sebi nesto do 16 do 18k gledo ova auta C segmenta i odjednom mi ovo izbaci.
Ako je cijena prihvatljiva, Mondeo je odličan auto. Jedina veća mana mu je malo slabija zvučna izolacija, al' i to na većim brzinama.

Ništa lošiji od Passata koji je dosta skuplji auto.

Re: Automobili, motori...

Postano: 16 okt 2025, 09:35
Postao/la Asteriks
U Njemačkoj krajem septembra, bilo je oko 177 374 javnih punionice za punjenje elektro vozila. Od toga samo 43440 stanica za brzo punjenje.

Prosječna cijena za brzo punjenje na 100 km kod punionica Lichtblicka iznosi 10,45 eura.

Re: Automobili, motori...

Postano: 16 okt 2025, 13:45
Postao/la Huske
To je još na vrlo tankom štapu. Dakle na 100km/10,45 eura.
Potrošnja 25kwh/100km, što znači da te kwh struje na brzoj punionici dođe 0,42 eura, a 6l dizela dođe 8,5 eura. Što znači vožnja na dizel 20% ekonomičnija. Plus peglanje gdje ima punionica, da li je brza itd., sve to zahtijeva dodatno opterećivanje i zamaranje.
Naravno ovo su činjenice na dužim putovanjima.
Zimi je grijanje na struju, nema grijanja od motora što je opet dodatna potrošnja. Hladan zrak zimi lakše dopire do kabine jer nemaš motor koji će te zagrijati bez utroška energije.

Puno je tu kompromisa, jedino ima smisla ekonomičnost ako ćeš to auto koristiti u mogućem dometu i puniti na kućnoj utičnici, a opet imaš početno veće ulaganje u kućni pretvarač, jer na utičnici nećeš puniti brže od 3kw/h, što za 10h dođe 30kwh, dovoljno tek za nešto preko 100km.
Još je veliki upitnik koliko strujni polovnjak vrijedi na našem tržištu, vrlo teško je procijeniti

Re: Automobili, motori...

Postano: 16 okt 2025, 14:05
Postao/la Asteriks
Gledaj samo troškove u kućnoj varijati punjenja na Walboxu od 11 kW. Vidjet ćeš da treba mnoogo sati.

Vozila koja imaju deklarativni domet od 650 km, u stvarnosti prelaze cca 570 km. Takva elektro vozila imaju baterije kapaciteta preko 100 kWh. Sad računaj punjenje od 10 i vise sati po tarifi 0.25 plus/minus.

I kada primjer tom EV-u treba dodatnih 200 km, jer nisi doma, doći ćeš na punjače za brže punjenje koji znaju koštati i više od 10 eura na 100 km. Čekat ćeš minimalno 20 minuta, na onim baš brzim i to nije "do vrha". Od 80 % pa gore, radi zaštite, ide to tik sporije.

U cijeloj EU imaš tek oko 190 000 brzih punionica na milione elektro automobila.

Veliki raskorak u mnogim segmentima, pristupačnosti, vremenu i jednostavnosti.

Re: Automobili, motori...

Postano: 16 okt 2025, 14:07
Postao/la coelho41
feniksptica je napisao/la:
15 okt 2025, 12:17
Centre forward je napisao/la:
15 okt 2025, 09:07
feniksptica je napisao/la:
15 okt 2025, 07:57
Momci sto je ovaj Ford Mondeo kko 2017 godista ovako pojeftino auto ??

Gdje je problem skriveni
Automatski mjenjač vjerojatno.
Manuelci su vecinom. I kilometraza nije prevelika.
Ganjam sebi nesto do 16 do 18k gledo ova auta C segmenta i odjednom mi ovo izbaci.
Ne znam koji motor gledaš, ali mislim da 1.5 TDCI motori ne valjaju, imaju neku fabričku manu s lancem.

Re: Automobili, motori...

Postano: 16 okt 2025, 20:16
Postao/la Huske
A oni svi domet deklarišu u uslovima koji idu njima u korist, grad i nizbrdica, a šta ako izađem na otvoren put odnosno autoput i hoću gasa? Dizel će ostati na približno istom, a ovaj strujni još uz grijanje zimi...

Ja se jesam bio založio za ovu tehnologiju, pogotovo plug in, ali nakon što se sleglo, stišalo, i prava istina polako izlazila na svijetlo, ma kakvi. To ti dođe više mana nego dobrih strana.

Dizel i 1000km sa jednim tankom, punjenje bilo kad bilo gdje u 2min, svetinja.
Asteriks je napisao/la:
16 okt 2025, 14:05
Gledaj samo troškove u kućnoj varijati punjenja na Walboxu od 11 kW. Vidjet ćeš da treba mnoogo sati.
Možda sam ovdje nešto propustio. Ako bi na Wallboxu punio100kwh bateriju, da li je to 100kwh na računu, ili je u stvarnosti više, tj. izgubi se određena količina negdje u pretvaranju.

Edit: malo sam pročitao, energetska učinkovitost je 90%.
Što znači da, gubi se u pretvaranju, ali ne puno.
Još uvijek je 5x jeftinije u uslovima punjenja preko noći za vrijeme jeftine tarife, i vožnji u dometu dovoljnom da se stigne natrag kući na punjenje. Plus servisi kojih nema i dosta manje mehaničkih sklopova i udobnost vožnje
To vidim kao velike +. Sve ostalo nabrojano prije su minusi.

Najveći minus dalja putovanja, velika potrošnja, planiranje, traženje, gubljenje vremena i skupoća brzih punionica, ako ih uopće nađeš.
Sve se može sagledati, razumjeti, prilagoditi, ali ovo ne.

Re: Automobili, motori...

Postano: 16 okt 2025, 21:11
Postao/la Asteriks
Cijena u kućnoj varijanti punjenja je cca 6 eura na 100 km u Njemačkoj. Ako je domet preko 500 km, te želiš pun kapacitet, onda ide između 30 i 40 eura.

Sad postoje jeftinije opcije gdje domaćinstvo dobija struju preko solarnih panela itd.

To nije problem, iako punjenje traje recimo 9 sati do 100 %. Iako ugradnja Wallboxa kosta minimalno 500 eura, plus plaća se dozvola.

Problem je kombinacija kućnog i punjenja na brzim punionicama.

Primjer, napunio si ga doma do 300 km uz trošak od 18 eura, jer nisi imao vremena čekati. Ideš na put od 450 km. Staneš i puniš na brzoj stanici tih potrebnih 150 km, sto će koštati blizu 20 eura. Sveukupno si izašao na oko 40 eura. Na javnoj punionici si čekao 15ak minuta, za tih 30 % dopune. Moze i prije, ali ultrabrzih punionica nema preko 10k u Švabiji.

Msm ono, postoje i članstva kod pruzatelja usluga i sl. Ali kada sve sagledamo, infrastruktura po EU ne prati elektrifikaciju autoindustrije. Busaju se u prsa sa milion punionoca, od čega 20 % brzih stanica.

Onda imamo rubriku uticaja potrošača i vremenskih prilika na stvarni domet itd.

Fina priča koja će trebati još mnooogo vremena da zaokruži definiciju onoga šta vozilo predstavlja. A predstavlja brzinu, mobilnost, slobodu i nezavisnost.