Stranica: 618/623.

Re: Automobili, motori...

Postano: 15 jul 2025, 15:41
Postao/la Asteriks
Ford oborio rekord, ali ne onaj kojim bi se mogao ponositi. Ne radi se o prodaji, niti motorima, već o broju opoziva. Do sredine jula 2025. zabilježio je 89 službenih opoziva, što ni jedan drugi proizvođač nije imao tokom godine. Pogođeno je preko 4 miliona vozila, od F-150 i Mustanga Mach-E, do Explorera itd. Problemi se kreću od neispravnih pumpi za gorivo, softverskih grešaka, pa do sigurnosnih komponenti.

Re: Automobili, motori...

Postano: 15 jul 2025, 18:16
Postao/la Lillard
VensanKasel

Samo benzinci oni se ne kvare :mrgreen:

Re: Automobili, motori...

Postano: 15 jul 2025, 19:34
Postao/la Arvid
filip13 je napisao/la:
13 jul 2025, 21:00
lol89 je napisao/la:
13 jul 2025, 20:52
filip13 je napisao/la:
13 jul 2025, 19:27
https://olx.ba/artikal/69216971#

zadnja cijena fabije 6200 je li ovo realna cijena?
Vjerovatno zbog motora koji je 1.2 još karavan. Imam Fabiu koja je limuzina sa 1.4 motorom i ne može meda.
https://olx.ba/artikal/68831534#

a ovaj citroen za 6500 ?
Ja rugobe Allahu dragi, da mu je mehanika ko u onog RSOV-a sto su americki rendzeri jahali po Iraku dzaba mu

Re: Automobili, motori...

Postano: 15 jul 2025, 20:03
Postao/la feniksptica
Zavare kontejner na tocak...

Re: Automobili, motori...

Postano: 15 jul 2025, 21:16
Postao/la Centre forward
Asteriks je napisao/la:
15 jul 2025, 15:41
Ford oborio rekord, ali ne onaj kojim bi se mogao ponositi. Ne radi se o prodaji, niti motorima, već o broju opoziva. Do sredine jula 2025. zabilježio je 89 službenih opoziva, što ni jedan drugi proizvođač nije imao tokom godine. Pogođeno je preko 4 miliona vozila, od F-150 i Mustanga Mach-E, do Explorera itd. Problemi se kreću od neispravnih pumpi za gorivo, softverskih grešaka, pa do sigurnosnih komponenti.
Haman da ozbiljno pregovaraju o nekoj Alijansi sa Stelantisom. Zamisli tih zavrzlama. :)

Re: Automobili, motori...

Postano: 15 jul 2025, 22:39
Postao/la Asteriks
Pa, gledajući EU tržište imalo bi smisla. Pogotov što Ford tu trenutno nema ozbiljnog električnog modela. Ona elektro verzija Explorera je najjači adut, a nije ni u top 15 glede prodaje BEV modela.

Sad, kakve bi peripetije globalno proizvelo, bumo vidjeli.

Re: Automobili, motori...

Postano: 22 jul 2025, 17:03
Postao/la filip13
šta stručnjaci kažu za ovu Merivu?

https://olx.ba/artikal/69263505#

i što li je npr. Meriva 4100 maraka jeftinija od ovog C3?

https://olx.ba/artikal/67013962#

nije da me zanima dizel nego ne kontam toliku razliku u cijeni

Re: Automobili, motori...

Postano: 22 jul 2025, 17:38
Postao/la Centre forward
Jer je C3 mali, simpatičan i sexi auto. Sve suprotno od Merive.

Najznačajniji faktor je svakako potrošnja, a to je ono što je našem prosječnom kupcu najvažnije i glavni adut prodavca.

Re: Automobili, motori...

Postano: 22 jul 2025, 17:52
Postao/la filip13
Centre forward je napisao/la:
22 jul 2025, 17:38
Jer je C3 mali, simpatičan i sexi auto. Sve suprotno od Merive.

Najznačajniji faktor je svakako potrošnja, a to je ono što je našem prosječnom kupcu najvažnije i glavni adut prodavca.
:thumbup:

Re: Automobili, motori...

Postano: 23 jul 2025, 12:55
Postao/la Dindin
Pozdrav društvo, u ponedjeljak trebam u Sarajevo (Hrasno) da gledam auto za kupovinu. Ima li mi neko preporučiti neki servis u blizini ( po mogućnosti da vi znate nekog, prijatelj neki i tako) da pregleda auto?

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 10:29
Postao/la Asteriks
slika

Očekivano. Na polugodištu 2025., HEV tj. obični hibrid (bez priključka za punjenje) imao je najveći udio u prodaji novih vozila.

Slijede benzinci, koji se dobro drže, ali valja pomenuti da se i HEV isključivo oslanja na benzinski motor, uz malu potporu električnog. Zatim na blizu 16ak posto čista elektro vozila.

Dizel već vremena na opasno niskim granama, dok plug-in hibridi nisu nešto popularni u EU.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 15:44
Postao/la rio_Ferdy88
Asteriks je napisao/la:
24 jul 2025, 10:29
slika

Očekivano. Na polugodištu 2025., HEV tj. obični hibrid (bez priključka za punjenje) imao je najveći udio u prodaji novih vozila.

Slijede benzinci, koji se dobro drže, ali valja pomenuti da se i HEV isključivo oslanja na benzinski motor, uz malu potporu električnog. Zatim na blizu 16ak posto čista elektro vozila.

Dizel već vremena na opasno niskim granama, dok plug-in hibridi nisu nešto popularni u EU.
S tim sto ti je to malo kod HEVa vecini ljudi dovoljno za dnevne potrebe prijevoza, iako su hibridi skuplji za odrzavanje od ciste elektrike, a i od ICE vozila. Elektrika je daleko najisplativije rjesenje danas ako imas mogucnost da punis kuci ili u garazi stana.

Meni npr dva punjaca preko puta zgrade, mogu besplatno puniti tako da kad nudem mijenjao auto gledacu da uzmem elektriku, plus za uvoz si oslobodjen carina tako da neki koristeni ioniq 5 je idealan kandidat, best buy trenutno. Rivian RS1 mi je od svih na struju najljepsi, Lucid je isto odlican al zato i cijena nije mala.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 16:17
Postao/la Asteriks
Po pitanju čisith električnih automobila, postoje problemi zbog kojih nemaju udio veći od 16% u prodaji novih vozila, diljem EU.

Prvi faktor je vrijeme punjenja na javnim punionicama. Pošto nemaš mnogo punjača jačih od 100 kW, te većina je još uvijek na 50 kW i ispod. U praksi, 50 i više minuta do 80% baterije.

Druga stvar je domet u realnim okolnostima. Da bi elektro vozilo izbilo blizu fabrički deklarisanog, moraš ga voziti bez uključenih potrošača, brzinom cca 40 km/h, te po idealnom vremenu. Imaš baš svježi članak o tome kako Xiaomi YU7 nije postigao željeni domet.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 16:55
Postao/la rio_Ferdy88
Asteriks je napisao/la:
24 jul 2025, 16:17
Po pitanju čisith električnih automobila, postoje problemi zbog kojih nemaju udio veći od 16% u prodaji novih vozila, diljem EU.

Prvi faktor je vrijeme punjenja na javnim punionicama. Pošto nemaš mnogo punjača jačih od 100 kW, te većina je još uvijek na 50 kW i ispod. U praksi, 50 i više minuta do 80% baterije.

Druga stvar je domet u realnim okolnostima. Da bi elektro vozilo izbilo blizu fabrički deklarisanog, moraš ga voziti bez uključenih potrošača, brzinom cca 40 km/h, te po idealnom vremenu. Imaš baš svježi članak o tome kako Xiaomi YU7 nije postigao željeni domet.
Zato kazem da je idealno kad mozes puniti kuci, tad ti i domet ne igra nikakvu ulogu. A mijenja se i broj javnih punjaca, a i brzina istih, jer nove generacije EVa idu sa 800v baterijom, sto znaci da se moze puniti od 10 do 80% za 12-15 min na superbrzim punjacima, a na ovim obicnim ide sporije al zato je mislim u EU plan (AFIR inicijativa do kraja 2025) da na svakih 60ak km na autoputu mora postojati brzi punjac, standard je vec 150kw a ide se na apgrejd na 350kw, dok manji od 22kw su vecinom po garazama i trznim centrima.

Mislim da je najveci problem za EV ako nemas svog punjaca kuci ili neku opciju za besplatno punjenje onda ti se i cijena mijenja i nije vise tako jeftino za puniti, i tad cak dodje skuplje nego gorivo, posebno sto naftni lobi i dalje ne odustaje i kao sto vidimo na primjeru USA sa novim zakonom gdje su EV izgubili subvencije a fosilci ostali sa subvencijama tako da je po meni to najveci problem, cijena za one koji ne pune kuci a i tu ocekujem da naftasi i drzava krene sa tarifama posebnim za to, a jedino je rjesenje onda solare postaviti i postati proizvodjac :kafa:

A to za domet je sve normalno, posebno sto tu imas vise standarda mjerenja, Kinezi imaju svoj standard za njihovu voznju (CLTC), EU svoj WLTP, Ameri sa EPA svoj i to je tako jer svi razlicito voze i nisu isti uslovi a ni mentalitet ljudi. Al i dalje je to odlican domet za ono sto platis i takvo auto, Kinezi su tu otisli bas daleko i citav svijet kaska za njima sto se tice elektrike i solara, razvoja tih tehnologija, R&D im je strasan a i nacin proizvodnje, gdje su napravili (r)evoluciju u odnosu na dosadasnje prakse u toj industriji.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 17:09
Postao/la Asteriks
Pogledaj trenutno broj javnih punionica u EU bržih od 100 kW. Da ne pričam od 200 i preko.

Vjv ih nemaš ukupno preko 100k. Čak i da ima tri puta toliko, malo je.

Onda, ovaj domet u realnim uslovima. Većina vozila ima stvarno domet do 450 km. Par njih 500 i tik jače i tjt.

Nećemo pričati o nekim senzacionalnim naslovima željama.

A zbog vozila koja imaju takav stvarni domet, na iole dužim relacijama gubiš vrijeme.

Primjer iz Minchena do Frankfurta trebaš punjenje i po, ako zelis i po gradu jos vozati.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 17:22
Postao/la rio_Ferdy88
Asteriks je napisao/la:
24 jul 2025, 17:09
Pogledaj trenutno broj javnih punionica u EU bržih od 100 kW. Da ne pričam od 200 i preko.

Vjv ih nemaš ukupno preko 100k. Čak i da ima tri puta toliko, malo je.

Onda, ovaj domet u realnim uslovima. Većina vozila ima stvarno domet do 450 km. Par njih 500 i tik jače i tjt.

Nećemo pričati o nekim senzacionalnim naslovima željama.

A zbog vozila koja imaju takav stvarni domet, na iole dužim relacijama gubiš vrijeme.

Primjer iz Minchena do Frankfurta trebaš punjenje i po, ako zelis i po gradu jos vozati.
The EU had approximately 71,000 fast charging stations (excluding ultra-fast) in 2024.
The number of ultra-fast chargers (150kW+) increased to over 77,000 in 2024.

The EU experienced significant growth in fast charging infrastructure, with a 50% increase in fast chargers and a 60% increase in ultra-fast chargers from 2023 to 2024.
Znaci to se vrlo brzo promijeni ovim tempom, zbog spomenute inicijative AFIR tako da ce broj punjaca da se povecava vrlo brzo, posebno razvojem tehnologije.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 17:30
Postao/la Asteriks
Vidis i sam da je broj pomenutih ispod svakog nivoa, a elektrifikacija je u punom jeku još poslije korone.

Nastave li ovim tempom do 2030. neće izbit preko 400k brzih punionica, a treba im realno mnooooogo više. Ne bi pogriješili kad bi rekli i 10 puta.

Msm pogledaj koliko je trenutno BEV vozila u EU.

Plus misle nekog kupit bombasticnim naslovima na foru domet 700 km.

I da sumiram, nije slučajno udio pomenutih u registraciji novih vozila svega 16 %.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 17:43
Postao/la soko
Rio,
Ne isplati se uzimati, mozda to ako imas kuci punjac al i to nije bas.
Koliko je kod vas kwh struje?

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 17:51
Postao/la rio_Ferdy88
Asteriks je napisao/la:
24 jul 2025, 17:30
Vidis i sam da je broj pomenutih ispod svakog nivoa, a elektrifikacija je u punom jeku još poslije korone.

Nastave li ovim tempom do 2030. neće izbit preko 400k brzih punionica, a treba im realno mnooooogo više. Ne bi pogriješili kad bi rekli i 10 puta.

Msm pogledaj koliko je trenutno BEV vozila u EU.

Plus misle nekog kupit bombasticnim naslovima na foru domet 700 km.

I da sumiram, nije slučajno udio pomenutih u registraciji novih vozila svega 16 %.
Pa zavisi od guzve na istima da li treba ili ne, ne treba svako BEV vozilo superbrze punjace, jer dosta ih se puni kuci, prati se to u EU i ta inicijativa je da na svakih 60km imas superbrzi punjac sto je sasvim dovoljno, jer domet se povecava iz godine u godinu obzirom na razvoj tehnologije baterija.

Sto se tice broja od 16% to je gledajuci na isti period prosle godine povecanje od skoro 25%, gledajuci na citavo EFTA trziste, sama Njemacka 35% vise nego prosle godine za ovaj period, Belgija recimo 20% vise.

Re: Automobili, motori...

Postano: 24 jul 2025, 17:56
Postao/la rio_Ferdy88
soko je napisao/la:
24 jul 2025, 17:43
Rio,
Ne isplati se uzimati, mozda to ako imas kuci punjac al i to nije bas.
Koliko je kod vas kwh struje?
Jeftino je to kod nas jos, cak i sa ovim povecanjima zadnju godinu
U prvom polugodištu 2024. godine prosječna cijena električne energije za domaćinstva u Bosni i Hercegovini iznosila je 0,0724 eura po kWh, što je u tom trenutku bila četvrta najniža cijena u Evropi.
Sa kucnim se itekako isplati a cak i sa javnim ovdje nije nesto puno skupo jer dosta ih ima koji daju sa punis besplatno ako platis parking recimo u Sa.