Re: Automobili, motori...
Postano: 19 jan 2024, 08:42
Pojma nisam imao da postoji ova opcija ...
@Asteriks šta ti veliš ?
Duplo više informacija! Duplo više sporta!
https://new-forum.sportsport.ba/
Ma ove scene gdje ih dizelaši šlepaju do punionica ili ih pune na agregat su kao iz NadrealistaAsteriks je napisao/la: ↑19 jan 2024, 07:27
Jedan od nekoliko gorucih problema elektricnih vozila.
Pa domet od cca 400 km za tren se pretvori u 100 km manje sto zbog hladnoce, sto zbog opterecenja i ukljucenih potrosaca.
Onda ovo vrijeme punjenja, dobro je tamo gdje su instalirani punjaci snage preko 100 kW, pa cak i preko 55, ali takvih nemas u vecem broju, bilo u EU ili SAD-u.
Gledao sam guzve na punionicama usred ljeta, tamo gdje su obicni punjaci, pa se do 80 % puni i preko 40 min.
Proces proizvodnje - dostava dijelova tankerima koji bljuju dizel, a onda kontinentalni lanac teretnjacima (vecina na dizel), pa proizvodnja struje uz dobar udio uglja itd.RiNo je napisao/la: ↑19 jan 2024, 09:39
Ma ove scene gdje ih dizelaši šlepaju do punionica ili ih pune na agregat su kao iz Nadrealista![]()
Sami proces proizvodnje ih čini sve samo ne eco-friendly. Dodaj tu još kratak domet, vrijeme punjenja, cijena brzog punjenja, nedostatak punionica, opasnost od samozapaljenja, životni vijek baterije, cijena nove baterije... kao da se radi o nekom poluproizvodu u testnoj fazi
A zanimljivo, def nisam znao.
Za punjenje je problem kad zivis u vecim gradovima ili stanu. Ja gledam da sebi uzmem EV za koji mjesec, cijene im samo spadaju.Asteriks je napisao/la: ↑19 jan 2024, 07:27Jedan od nekoliko gorucih problema elektricnih vozila.
Pa domet od cca 400 km za tren se pretvori u 100 km manje sto zbog hladnoce, sto zbog opterecenja i ukljucenih potrosaca.
Onda ovo vrijeme punjenja, dobro je tamo gdje su instalirani punjaci snage preko 100 kW, pa cak i preko 55, ali takvih nemas u vecem broju, bilo u EU ili SAD-u.
Gledao sam guzve na punionicama usred ljeta, tamo gdje su obicni punjaci, pa se do 80 % puni i preko 40 min.
Evo da pokazem na primjerima. Recemo u oktobru, najprodavaniji elektro modeli u EU bili su Tesla Model y, Skoda Enyaq, pa Tesla M3, MG4, Dacia Spring, VW ID.4 itd. Sva ta i slicna vozila, koja si mogu priustit prosjecni kupci imaju domet otprilike do 450 km (sto znaci da ima modela i po 350 km). Znaci ne racunajuci fabricki deklariranu km tj. neku idealnu voznju sa pola gasa te bez klime, putnika i po idealnoj temperaturi, vec ono realni uslovi - vruce/hlado, pa ukljuceni potrosaci, brzine preko 100 km/h itd.
Trenutno nisu za svakog. Ljudi se zaletjeli, to bas sto pises stavili 450 km pod idealnom voznjom al ljudi ko ljudi vide tu brojku i odmah daj.Asteriks je napisao/la: ↑20 jan 2024, 16:56Evo da pokazem na primjerima. Recemo u oktobru, najprodavaniji elektro modeli u EU bili su Tesla Model y, Skoda Enyaq, pa Tesla M3, MG4, Dacia Spring, VW ID.4 itd. Sva ta i slicna vozila, koja si mogu priustit prosjecni kupci imaju domet otprilike do 450 km (sto znaci da ima modela i po 350 km). Znaci ne racunajuci fabricki deklariranu km tj. neku idealnu voznju sa pola gasa te bez klime, putnika i po idealnoj temperaturi, vec ono realni uslovi - vruce/hlado, pa ukljuceni potrosaci, brzine preko 100 km/h itd.
Eh sad ti zamisli osobe koje dnevno putuju u oba smjera 500 km i vise. Punionice snage 50 kW i iznad nisu brojne pa da bi mogao za 20ak minuta do pola sata napuniti na 80 % ili vise. Vec to su one gdje ustekas i sjednes satak na kafu. Oni, pogotov u vecim zemljama koji idu na duze staze su u prilicnom zaostatku s vremenom bas zbog navedenog.
Električna vozila mogu izgubiti do 30 % svog dometa na niskim temperaturama, rezultat je testova negdje oko 7000 EV. Na foru povećane potrošnje goriva kod SUS motora, kada je uključena klima, gasaš itd. Samo što ova natočiš za minut.soko je napisao/la: ↑20 jan 2024, 17:22
Trenutno nisu za svakog. Ljudi se zaletjeli, to bas sto pises stavili 450 km pod idealnom voznjom al ljudi ko ljudi vide tu brojku i odmah daj.
Evo ja gledam audi etron gt. Nov je preko 110k dolara. Mozes trenutno uzeti 2022 godiste, ispod 10k km za nekih 60-70k dolara.
Imam garazu, na poslu imamo 2 punjaca dzabane. Nebi zimi isao na duge staze. Tako da je meni ok. Kazu da moze preci oko "230 milja", sto je sigurno prosjek neki 300-320 km.
Ovo ako uspiju nece biti loseAsteriks je napisao/la: ↑20 jan 2024, 17:48Električna vozila mogu izgubiti do 30 % svog dometa na niskim temperaturama, rezultat testova negdje oko 7000 EV. Na foru povećane potrošnje goriva kod SUS motora, kada je uključena klima, gasaš itd. Samo što ova natočiš za minut.soko je napisao/la: ↑20 jan 2024, 17:22
Trenutno nisu za svakog. Ljudi se zaletjeli, to bas sto pises stavili 450 km pod idealnom voznjom al ljudi ko ljudi vide tu brojku i odmah daj.
Evo ja gledam audi etron gt. Nov je preko 110k dolara. Mozes trenutno uzeti 2022 godiste, ispod 10k km za nekih 60-70k dolara.
Imam garazu, na poslu imamo 2 punjaca dzabane. Nebi zimi isao na duge staze. Tako da je meni ok. Kazu da moze preci oko "230 milja", sto je sigurno prosjek neki 300-320 km.![]()
Pokušao sam danas kod sebe i nije upalilo. Nezz jel neka druga procedura ili nisam nešto uradio kako treba..VensanKasel je napisao/la: ↑19 jan 2024, 08:42
Pojma nisam imao da postoji ova opcija ...
@Asteriks šta ti veliš ?
Pokušao sam i ja , u Hondi i Škodi isti đavo ne radi . Možda samo kod Opela radi ?VivaLaStella je napisao/la: ↑20 jan 2024, 19:12Pokušao sam danas kod sebe i nije upalilo. Nezz jel neka druga procedura ili nisam nešto uradio kako treba..VensanKasel je napisao/la: ↑19 jan 2024, 08:42
Pojma nisam imao da postoji ova opcija ...
@Asteriks šta ti veliš ?
kontakt i ova tipka za recirkulaciju?
Tek od 2026. i kasnije mozemo ocekivati baterije sa deklairanim dometom od cca 650 km, sto ce naravno u stvarnosti opet biti tik manje vec na papiru.soko je napisao/la: ↑20 jan 2024, 18:19
Ovo ako uspiju nece biti lose
https://www.caranddriver.com/news/a4594 ... ery-plans/
Uvjek ce biti problema sa punjenjem. Mozda ga nekad uspiju smanjit na koji minut.
Ne uzimaj. Ne bacaj pare, benzin i derisoko je napisao/la: ↑20 jan 2024, 15:58Za punjenje je problem kad zivis u vecim gradovima ili stanu. Ja gledam da sebi uzmem EV za koji mjesec, cijene im samo spadaju.Asteriks je napisao/la: ↑19 jan 2024, 07:27Jedan od nekoliko gorucih problema elektricnih vozila.
Pa domet od cca 400 km za tren se pretvori u 100 km manje sto zbog hladnoce, sto zbog opterecenja i ukljucenih potrosaca.
Onda ovo vrijeme punjenja, dobro je tamo gdje su instalirani punjaci snage preko 100 kW, pa cak i preko 55, ali takvih nemas u vecem broju, bilo u EU ili SAD-u.
Gledao sam guzve na punionicama usred ljeta, tamo gdje su obicni punjaci, pa se do 80 % puni i preko 40 min.
Mogu ga u garazi puniti a i na poslu.
...donosimo listu Top 15 najprodavanijih modela svih vremena:
15. Peugeot 206, 1998.-2023.: 10 miliona +
14. MINI, 1959.-danas: 10 miliona +
13. Oldsmobile Cutlass, 1961.-1999.: 11.9 miliona
12. Hyundai Elantra 1990.-danas: 14.5 miliona +
11. Mercedes-Benz E-klase, 1953.-danas: 15 miliona +
10. Renault Clio 1991.-danas: 16.1 milion +
9. BMW Serije 3 1975.-danas: 16.5 miliona +
8. Chevrolet Impala 1957.-2020.: 16.8 miliona
7. Lada Riva 1980.-2015.: 18 miliona
6. Nissan – Sunny (Almera, Pulsar, Senta), 1966.-danas: 20 miliona +
5. Opel Corsa, 1982.-danas: 20 miliona +
4. Honda Civic 1972.-danas: 28 miliona +
3. Volkswagen Golf 1974.-danas: 36 miliona +
2. Ford F-Serije, 1948.-danas: 43 miliona +
1. Toyota Corolla, 1966.-danas: 51 milion +
Ovo je baš ono fejk lista. Iskreno, šta prve generacije Golfa i Corole imaju sa ovim današnjim? Sem imena, ništa. Fali recimo Fiat Uno koji je napravljen u većoj količini neg' Peugeot 206 itd.Asteriks je napisao/la: ↑22 jan 2024, 18:42...donosimo listu Top 15 najprodavanijih modela svih vremena:
15. Peugeot 206, 1998.-2023.: 10 miliona +
14. MINI, 1959.-danas: 10 miliona +
13. Oldsmobile Cutlass, 1961.-1999.: 11.9 miliona
12. Hyundai Elantra 1990.-danas: 14.5 miliona +
11. Mercedes-Benz E-klase, 1953.-danas: 15 miliona +
10. Renault Clio 1991.-danas: 16.1 milion +
9. BMW Serije 3 1975.-danas: 16.5 miliona +
8. Chevrolet Impala 1957.-2020.: 16.8 miliona
7. Lada Riva 1980.-2015.: 18 miliona
6. Nissan – Sunny (Almera, Pulsar, Senta), 1966.-danas: 20 miliona +
5. Opel Corsa, 1982.-danas: 20 miliona +
4. Honda Civic 1972.-danas: 28 miliona +
3. Volkswagen Golf 1974.-danas: 36 miliona +
2. Ford F-Serije, 1948.-danas: 43 miliona +
1. Toyota Corolla, 1966.-danas: 51 milion +
Prema preliminarnim podacima, 2023. će označiti kraj Toyotine prve pozicije na ljestvici modela, s RAV4 i Corollom koji su predvodili globalnu ljestvicu posljednjih godina.
Analitička tvrtka JATO Dynamics je upravo objavila kako je Tesla na putu da preuzme krunu za najprodavanije vozilo na svijetu 2023. godine, s Modelom Y koji će osigurati prvo mjesto na većini svjetskih tržišta. Unatoč tome što je osnovan tek 2003., proizvođač električnih vozila (EV) izazvao je seizmičku promjenu u automobilskoj industriji, stvarajući električni model koji je nadmašio svoju konkurenciju i oborio rekorde te postao prvi EV koji je predvodio globalno tržište.
Iako mali broj tržišta tek treba objaviti svoje podatke o prodaji za 2023., preliminarni podaci koje je prikupio JATO Dynamics pokazuju da je Model Y u nedostižnoj poziciji, s 1,23 milijuna prodanih jedinica između siječnja i prosinca 2023. – što označava povećanje od 64 posto u odnosu na prethodnu godinu.