Stranica: 563/629.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 14:37
Postao/la Centre forward
TAM je mislim radjen, bar na početku, po Magirus licenci, kao neka ratna ošteta. Nešto je na taj fazon.
A ova 80 što je asterix postavio je neuništiva. UZ IMT 39 prvih serija vjerovatno najdugotrajnije mašine skrojene na ovim prostorima.
Kasnije su se pojavili oni ZASTAVA kamioni, krajem osamdesetih, asterix, možda znaš o čemu govorim. On je bio malo veći od Tamića, al' baš se loše pokazala. limarije posebno. Od starog rodjak, koji je kupio novu, 90-e godine, je davno rashodov'o. Raspala se bukvalno. Mislim da se zvala ZETA il tako nesto, bukvlana kopija Iveca te tonaže.
Svašta se pravilo. Yuga je bila treći najveći proizvodjač autobusa u Evropi, poslije Zapadne Njemačke i Švedske.
Medjutim, ono na šta posebno možemo bit ponosni, u jednu, a bijesni u drugu ruku je njegovo visočanstvo Golf. Prvi Golf van Njemačke napravljen je u Sarajevu.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 14:38
Postao/la alemsa
Centre forward je napisao/la: ↑18 nov 2023, 14:37
TAM je mislim radjen, bar na početku, po Magirus licenci, kao neka ratna ošteta. Nešto je na taj fazon.
A ova 80 što je asterix postavio je neuništiva. UZ IMT 39 prvih serija vjerovatno najdugotrajnije mašine skrojene na ovim prostorima.
Kasnije su se pojavili oni ZASTAVA kamioni, krajem osamdesetih, asterix, možda znaš o čemu govorim. On je bio malo veći od Tamića, al' baš se loše pokazala. limarije posebno. Od starog rodjak, koji je kupio novu, 90-e godine, je davno rashodov'o. Raspala se bukvalno. Mislim da se zvala ZETA il tako nesto, bukvlana kopija Iveca te tonaže.
Svašta se pravilo. Yuga je bila treći najveći proizvodjač autobusa u Evropi, poslije Zapadne Njemačke i Švedske.
Medjutim, ono na šta posebno možemo bit ponosni, u jednu, a bijesni u drugu ruku je njegovo visočanstvo Golf. Prvi Golf van Njemačke napravljen je u Sarajevu.
TAS Vogosca
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 14:38
Postao/la Centre forward
Da, da u TAS-u.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 14:41
Postao/la alemsa
Nije samo to, mislim cak i adidas da se proizvodio negdje u Yugi. Bilo je to nekad sposobno podrucje. Sad je tamni vijalet, ni kredu ne prave.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 14:47
Postao/la Asteriks
Centre forward je napisao/la: ↑18 nov 2023, 14:37
Kasnije su se pojavili oni ZASTAVA kamioni, krajem osamdesetih, asterix, možda znaš o čemu govorim. On je bio malo veći od Tamića, al' baš se loše pokazala. limarije posebno. Od starog rodjak, koji je kupio novu, 90-e godine, je davno rashodov'o. Raspala se bukvalno. Mislim da se zvala ZETA il tako nesto, bukvlana kopija Iveca te tonaže.
Zastava 8010, eno je u jednom selu, na jednom "gumnu", ono nazalost istruhla, ali u punom sjaju bila ovakva.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 14:56
Postao/la Centre forward
alemsa je napisao/la: ↑18 nov 2023, 14:41
Nije samo to, mislim cak i adidas da se proizvodio negdje u Yugi. Bilo je to nekad sposobno podrucje. Sad je tamni vijalet, ni kredu ne prave.
Adidas u Sloveniji i Hrvatskoj. Mislim Split i Maribor. Puma u Borovu. Converse isto negdje u Hrvatskoj (Astra Zagreb msm). Levis u Varaždinu itd.
Mislim da je najveći sportski brend, al' baš domaći bio ELAN. Svojevremeno je pravio najbolje skije na svijetu, a na njima je skijao najveći od najvećih. Ingemar Stenmark.
Nije ni vilajet. U Vogošći, gdje su silazili Golf i Cady (koji se isključivo u Sarajevu radio za cijelo tržište Evrope!) danas sade gljive. Zadnja riječ tehnologije.
da @asterix, to je ta
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 20:43
Postao/la Mokes
Odjavljeno auto treba odvući na tehnički pregled, koja je procedura, je li se mogu izvaditi probne tablice ili se mora šlepati. Ili ima neka treća opcija.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 22:59
Postao/la Azpi
Mokes je napisao/la: ↑18 nov 2023, 20:43
Odjavljeno auto treba odvući na tehnički pregled, koja je procedura, je li se mogu izvaditi probne tablice ili se mora šlepati. Ili ima neka treća opcija.
Staviš tablice od nekog drugog auta

Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2023, 23:08
Postao/la Aerials
Mokes je napisao/la: ↑18 nov 2023, 20:43
Odjavljeno auto treba odvući na tehnički pregled, koja je procedura, je li se mogu izvaditi probne tablice ili se mora šlepati. Ili ima neka treća opcija.
Probne tablice. Najbolje da odeš u neko osiguranje da vidiš detalje. Dobije se osiguranje na broj dana koliko ti treba, i probne tablice.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2023, 00:00
Postao/la Mokes
Azpi je napisao/la: ↑18 nov 2023, 22:59
Staviš tablice od nekog drugog auta
To mi i jaran predlaže, ali mi je nekako rizično tako.
Aerials je napisao/la: ↑18 nov 2023, 23:08
Probne tablice. Najbolje da odeš u neko osiguranje da vidiš detalje. Dobije se osiguranje na broj dana koliko ti treba, i probne tablice.

Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2023, 00:17
Postao/la Robust
Centre forward je napisao/la: ↑18 nov 2023, 14:56
alemsa je napisao/la: ↑18 nov 2023, 14:41
Nije samo to, mislim cak i adidas da se proizvodio negdje u Yugi. Bilo je to nekad sposobno podrucje. Sad je tamni vijalet, ni kredu ne prave.
Adidas u Sloveniji i Hrvatskoj. Mislim Split i Maribor. Puma u Borovu. Converse isto negdje u Hrvatskoj (Astra Zagreb msm). Levis u Varaždinu itd.
Mislim da je najveći sportski brend, al' baš domaći bio ELAN. Svojevremeno je pravio najbolje skije na svijetu, a na njima je skijao najveći od najvećih. Ingemar Stenmark.
Nije ni vilajet. U Vogošći, gdje su silazili Golf i Cady (koji se isključivo u Sarajevu radio za cijelo tržište Evrope!) danas sade gljive. Zadnja riječ tehnologije.
da @asterix, to je ta
Zavrsili na palama kod SDSa

a posao tasa preuzela fabrika u slovačkoj, jbg kad im je nacionalizam i srpstvo bilo važnije od društvenog napretka pa su nas vratili sve osamdesetak godina unazad
Sad bi se morali istresti jedno milijardu eura da privucemo Volkswagen koncern da se tivra nazad, a to se nikako ne isplati vidimo na primjeru Fiata u Srbiji fabrika vise zatvorena nego što proizvodi vozila a drzava se ubi placajuci subvencije
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2023, 07:04
Postao/la Asteriks
Kako bola ne isplati.
Prije svega, autoindustrija Srbije nije samo Fiat Kragujevac, a oni su u procesu elektrifikacije i trebali bi nastaviti od iduce godine.
Prosle godine medju 6. najvecih izvoznika Srbije bila su bas dva iz autoindustrije, preciznije proizvodjac guma Tigar Tyres iz Pirota (preko 3200 zaposlenih, u vlasnistvu Michelina) te jedan od najvecih dobavljaca autodijelova, njemacki ZF Pancevo.
Vidimo na primjeru jedne male zemlje poput Slovacke, gdje je autoindustrija glavna grana industrije i cini 1/4 od ukupnog izvoza te drzave. Istina tamo su pored VW-a i fabrika PSA grupacije te Kia.
BiH nema morske luke, pa da bi bili ozbiljnije ukljuceni u neke tokove razmjene. Jedina prilika jeste privuci velike igrace i to ne samo iz ove branse. Naravno sad, druga tema sto kaskamo na polju izgradnje autoputeva i sl.
Isplati se taman da drzava u startu ulozi milijardu.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2023, 10:41
Postao/la Centre forward
Momci, mi kao država smo zakasnili za ulaganja u bilo kakvu ozbiljnu industriju, pa tako i u automobilsku. Nije to samo dovuci KUKA i ABB robote i da pravimo auta. Mi nemamo kadar, ni stručni ni bilo koji drugi.
@robust je to dobro objasnio, odnosno način na koji smo zijanili. Što kaže bivši roker Alija iz Bihaća, imali smo nismo znali.
Kada smo mi proizvodili automobile, kamione, autobuse, traktore, Slovačka nije imala nista od toga. Danas Slovačka u Evropi pravi najviše automobila po glavi stanovnika. Imaju i ozbiljnu proizvodnju bijele tehnike, televizora i co.
@asterix, industrija u Srbiji o kojoj govoriš ima i drugu stranu medaljem političku. Nijemci malo mažu oči Srbima povodom svega oko Kosova,plus subvencije po radnom mjestu koje negdje premašuju i 100.000 eura po JEDNOM radnom mjestu. Tamo nije proizvodnja, nego sklapanje i montaža, a to je velika razlika. Srbima ostaju te plate i porezi koji su realno niski.
Neki ekonomista srpski, Nikezić čini mi se, je izračun'o da uz ogromne subvencije, gratis zemljište, jeftinija struja i komunalne usluge bi bilo "isplatnije" da se tim ljudima daje novac u visini plate a da oni sjede kod kuće. Jeftinije za državu ako me razumiješ.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2023, 11:15
Postao/la Asteriks
Prvo da razjasnimo opstu sliku u ovom segmentu.
Autoindustrija je trenutno u procesu reorganizacije pa cak i divovi u odredjenim razdobljima trpe. Kljucni trend je elektrifikacija, a onda u pitanju su brojni faktori poput poremecaja lanca opskrbe glede sirovina, cipova, pa troskova energenata u proizvodnji itd.
Najsvjeziji primjer, VW obustavio proizvodnju elektro modela, a na to se nadovezuju i otezavajuce situacije poput navale kineskih jeftinijih modela.
Dalje, primjer u EU po pitanju istrazivanja i razvoja, najvise se ulaze bas u ovu granu industrije, to prati nove tehnologije, a sta moze biti bolje vec da si dio te price.
Onda, gledajuci uopste nasu industriju, vec smo u nekoj "prisnoj" saradnji sa inostranstvom i to je neminovan proces. Recemo u BiH trenutno posluje skoro 900 stranih produznica. Evo podatak iz 2019.
Najveće učešće stranih podružnica je u područjima Prerađivačka industrija (30,8 posto)
Kod nas je primjer div namjenske industrije Igman Konjic sa nekih 1300 zaposlenih, sto pokazuje kako smo jos u "pelenama".
Dolazak stranih kompanija ce poboljsati uvjete. To znam jer radim za stranu firmu. Nije to sad da aman nesto odskace od standarda, ali je orijentir i poslodavcima i radnicima za ubuduce.
Investicija u autoindustriju je jedan dugorocan proces. Recemo ZF u Pancevu je otvoren tek prije par godina i logicno da ce trebati vremena da se posloze stvari. Ako su Tigar i pomenuti ZF u Srbiji medju najvecim izvoznicima te neki od njih u vrhu gledajuci npr. prihode, onda je to jasan putokaz da se ispravno radi, cak i da drzava malo vise na pocetku
podmazuje kola.
Mi da smo na vrijeme razgranali mrezu autoputeva, da imamo jaci lobi i da je politicka situacija stabilnija, vjv bi imali nekog veceg igraca. Ovako mozemo se nadati. Ali, to ne iskljucuje poentu i svu srz ovih upisa, a ona glasi - da se itekako isplati imati neke od najvecih proizvodjaca vozila na svom terenu, cak i da ulozimo dvije milijarde. To bi se na kraju uvezalo u lanac srodnih djelatnosti pa bi imao direktno i indirektno zaposlene. Makar to bilo da u potpunosti kopirali poteze Srbije.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2023, 12:28
Postao/la Robust
Asteriks je napisao/la: ↑19 nov 2023, 11:15
Prvo da razjasnimo opstu sliku u ovom segmentu.
Autoindustrija je trenutno u procesu reorganizacije pa cak i divovi u odredjenim razdobljima trpe. Kljucni trend je elektrifikacija, a onda u pitanju su brojni faktori poput poremecaja lanca opskrbe glede sirovina, cipova, pa troskova energenata u proizvodnji itd.
Najsvjeziji primjer, VW obustavio proizvodnju elektro modela, a na to se nadovezuju i otezavajuce situacije poput navale kineskih jeftinijih modela.
Dalje, primjer u EU po pitanju istrazivanja i razvoja, najvise se ulaze bas u ovu granu industrije, to prati nove tehnologije, a sta moze biti bolje vec da si dio te price.
Onda, gledajuci uopste nasu industriju, vec smo u nekoj "prisnoj" saradnji sa inostranstvom i to je neminovan proces. Recemo u BiH trenutno posluje skoro 900 stranih produznica. Evo podatak iz 2019.
Najveće učešće stranih podružnica je u područjima Prerađivačka industrija (30,8 posto)
Kod nas je primjer div namjenske industrije Igman Konjic sa nekih 1300 zaposlenih, sto pokazuje kako smo jos u "pelenama".
Dolazak stranih kompanija ce poboljsati uvjete. To znam jer radim za stranu firmu. Nije to sad da aman nesto odskace od standarda, ali je orijentir i poslodavcima i radnicima za ubuduce.
Investicija u autoindustriju je jedan dugorocan proces. Recemo ZF u Pancevu je otvoren tek prije par godina i logicno da ce trebati vremena da se posloze stvari. Ako su Tigar i pomenuti ZF u Srbiji medju najvecim izvoznicima te neki od njih u vrhu gledajuci npr. prihode, onda je to jasan putokaz da se ispravno radi, cak i da drzava malo vise na pocetku
podmazuje kola.
Mi da smo na vrijeme razgranali mrezu autoputeva, da imamo jaci lobi i da je politicka situacija stabilnija, vjv bi imali nekog veceg igraca. Ovako mozemo se nadati. Ali, to ne iskljucuje poentu i svu srz ovih upisa, a ona glasi - da se itekako isplati imati neke od najvecih proizvodjaca vozila na svom terenu, cak i da ulozimo dvije milijarde. To bi se na kraju uvezalo u lanac srodnih djelatnosti pa bi imao direktno i indirektno zaposlene. Makar to bilo da u potpunosti kopirali poteze Srbije.
Logicno Evropska auta su postala preskupa ovaj MG sa nasim subvencijama dodje jos desetak milja jeftiniji i auto je naspram ovog rumunskog sepeta, jednostavno u evropi ce ostati velika Njemačka trojka i tjt. Volkswagen je vec odlucio da gasi seat, stelantis ce laganini gasiti Citroen a kinezi sve vise i vise dolaze posebno cherry grupacija preko volva, link&co, zeekr, i polestara. Sama vijest da je RNA grupacija dala kinezima sav buduci razvoj sus motora govori dovoljno u kakvom se stadiju nalazi evropska industrija
Mi da hocemo napraviti pravi iskorak trebali bi ganjati nekog koneskog proizvodjaca da otvori fabriku sto je nedavno madjarska uradila
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 nov 2023, 14:23
Postao/la Asteriks
Gledaj, vazno je kako se ko snalazi u novonastaloj situaciji. Najbolji pokazatelj za to su prodajni rezultati. A oni kazu (za EU trziste) da VW ima svoje adute u prodaji cistih elektricnih modela, tacnije ID.3 i ID.4 (segment pod BEV).
Koliko god da su Kinezi navalili ka Europi, trebat ce tek da se dokazu na tom trzistu, jer segment sigurnosti te uopste kvaliteta konstrukcije je nesto sto ce i dalje privlaciti nove klijente i cuvati one stare.
Sto se americkog trzista tice, VW ce proizvoditi podbrend Scout, nova marka pod tradicionalnim imenom, a na toj platformi ce biti elektricni pickup i SUV.
Za nas je najvaznije da u buducnosti pokusamo privuci neki iole veci brend, a dolazak VW-a bio bi vrhunac.
Re: Automobili, motori...
Postano: 27 nov 2023, 20:18
Postao/la chelsea358
Brat mi gleda sljedeće model traži novog automatika do nekih max 45k.
https://olx.ba/artikal/49558424
https://olx.ba/artikal/55051033
https://olx.ba/artikal/55355245
https://olx.ba/artikal/50984798
Prvenstveno ga zanima zna li ko šta više o pouzdanosti ovih automatskih mijenjača, a i samog motora.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 nov 2023, 11:54
Postao/la Asteriks
Benzinci Kia Stonic 1.4 MPi i Hyundai Bayon 1.4 su Kappa motori Hyundaija, tacnije Kappa II, poboljsani dodavanjem VVT, tj. tehnologije promjenjivog vremena ventila motora. Stonic dijeli platformu sa Hyundai i20, a Hyundai Bayon je razvijen na temeljima modela i20 s kojim dijeli vecinu mehanike.
Generalno Hyundaijeva serija Kappa motora se proizvodi od 2008. Benzinac 1.4 im je glavni adut sto se tice snage, elasticnosti itd. Ali, to su i dalje benzinci manje kubikaze pa ne mozes ocekivati cuda glede dugovjecnosti.
Kia Stonic je lose prosla na kres testu iz 2017. sa svega 3 osvojene zvjezdice. Ajmo rec da je na tom testu zastista vozaca (suvozaca) i djece bila na respektabilnih 85 % ali Safety Assist los, svega 25 %.
Hyundai Bayon je testiran 2021., imao 4 zvjezdice i bolji Safety Assist ali prilicno losiji glede zastiste vozaca sa ucinkom 76 %, a po mom nekom misljenju, granica bi trebala biti iznad, ako zelis iole neku stabilnost, pogotov kada kupujes ova novija vozila.
Naravno nisu ovo sada neki masovni segmenti, vec SUV B segment, pa ga konstrukcijski te u konacnici i glede sigurnosti ne mozemo porediti sa kompaktnim SUV-ovima.
Sto se tice posjete servisima na veci uzorak te analize rezultata najveceg autokluba Svabije, Kia Stonic glede pouzdanosti od 2018. do 2020. imala je odlican ucinak.
Ipak i pomenuta Kia i Bayon tek trebaju da se dokazu, za detaljniji uvid nakon pet a pogotov deset godina, pa ce trebati neko vrijeme (Bayon je i mladji) da se vidi stvarni ucinak.
Ako zelis pouzdano, solidno vozilo, kupuj jer neces pogrijesiti, a ako zelis sigurno, izdrzljivije na duze staze i robusnije, onda gledaj iz veceg segmenta te vise kubika.
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 nov 2023, 13:26
Postao/la djonla
Asteriks druze sta mislis o ovom Chery Tiggo 8? 66.000KM cijena u Gradautomotive centru
Re: Automobili, motori...
Postano: 29 nov 2023, 14:20
Postao/la Asteriks
djonla je napisao/la: ↑29 nov 2023, 13:26
Asteriks druze sta mislis o ovom Chery Tiggo 8? 66.000KM cijena u Gradautomotive centru
Pored Kine, Brazila, Rusije te event par zemalja Afrike, taj Chery Tiggo nije poznat po EU i trzistu Sj. Amerike. Kad kazem poznat, mislim na ozbiljnije prodajne brojke, a to se opet naslanja na upitnu servisnu mrezu i dijelove itd.
Nisam naletio na zvanicne rezultate nekog renomiranog kres testa za taj model.
Onako na prvu djeluje zanimljivo, ali Chery iako nije proizvodjac koji spada u top 5 na kineskom trzistu, ipak ima solidan obim proizvodnje.
Nemam rezultate nekih analiza bilo kojeg veceg EU autokluba povodom ovog proizvodjaca ili modela, cak i na manji uzorak, tako da ne bih bacao kocku te nekakve proizvoljne tekstove.
