Automobili, motori...

Teme koje nemaju veze sa sportom

Moderatori/ce: insider,rio_Ferdy88

Vozim...

Dizel
84
60%
Benzin
30
21%
Plin
4
3%
Hibrid
1
1%
Elektro vozilo
1
1%
ništa ne vozim :(
20
14%
 
Ukupno glasova: 140

Avatar
VensanKasel
Postovi: 3976
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la VensanKasel » 27 okt 2024, 23:16

TefalTava je napisao/la:
26 okt 2024, 22:32
VensanKasel je napisao/la:
26 okt 2024, 07:02
Asteriks je napisao/la:
25 okt 2024, 19:41
slika
Tiguan prodavaniji od Golfa i Pola :o
sta je reci pa vam ide skoda onako nisko realna joj je sedam osam milja vise

I hocete li nabavljati kineske vozila kao neke dole druge rente, gledam dns onaj cherry u SCCu za 36 milja se dobije svasta ubio se tako za rent-a-car, atmosfera pet brzina i 95 konja, samo konj moze sjebati tu kombinaciju :rol:
Pa odradila 4 sezone , nije nas gladan qrac pravio :kafa: Zaradilo se fino na njoj , sada neka nekog usreći .


Ima nekoliko MG-ova kod kolega , ali nije neka sreća ...
Jedan kolega je htio 2 Cherrya sa 7 sjedišta SUV , ali nisu mu mogli garantovati podršku u slučaju kvarova pa je odustao .

Za 36 milja Scala mama , 110 konja 1.0 turbo-benzin , 6 brzina , prednji i zadnji senzori , kamera , tempomat ,automatska klima , Android Auto i Car Play :salut:
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

Avatar
Centre forward
Postovi: 6446
Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
Lokacija: Rudolf Diesel straße
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Centre forward » 28 okt 2024, 21:26

Stellantis u Americi i Evropi kao Crvena Zvezda u Ligi šampiona
Debakl do debakla… Pošto nismo portal koji se dominantno bavi sportskim temama, da kažemo da je septembarski obim prodaje grupacije Stellantis na tržištu Starog kontinenta naglo presahnuo. Najlošiji đaci škole Stellantisa su bili Fiat, Citroen i Opel.

Stelantis nije u tako dobroj poziciji kao prošle godine. Pitamo se da li je, nakon objave ovih poslovnih indikatora, bar malo sramota izvršnog direktora transatlantske grupe, Karloša Tavareša koji je zahvaljujući odličnim poslovnim rezultatima za 2023. godinu uspeo da dramatično uveća lična primanja od konglomerata. Stvari dodatno pogoršava situacija koja je za Stellantis alarmantna i na tržištu Sjedinjenih Američkih Država.

A stvari, nažalost, ne idu mnogo bolje u Evropi ako je verovati brojkama koje su objavili analitičari JATO-a Dynamicsa. Izašle su cifre koje se tiču septembarske realizacije. Grupa nastala spajanjem PSA i FCA je u stvari prodala za čak 50 hiljada automobila manje nego što je to učinila prošle godine, zabeleživši na taj način spektakularan pad obima prodaje od 25% na tržištu Starog kontinenta.

Konkretnije, tri marke su posebno u padu. Fiat se izblamirao s minusom od 43%, Citroen nije mnogo bolji sa -41%, dok je Opel (Vauxhall) regresirao za 24%. Italijanski proizvođač je u u septembru 2024. godine zaostao čak i za kineskim MG-om! Peugeot je na -4% na tržištu koje je ukupno palo za 3,4%.

Ako mislite da je septembar svima bio katastrofalan mesec u Evropi, to nije tačno, jer evo, kod Volkswagena je, na primer, trend prilično uzlazni (+2%), dok Toyota takođe raste za 3%.
05.09.1995 ♥

11-0-0 Rekordmeister

Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss

Avatar
Asteriks
Postovi: 11489
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 29 okt 2024, 08:22

Njemački automobilski koncern Volkswagen planira zatvaranje najmanje tri pogona u Njemačkoj i otpuštanje na desetke tisuća zaposlenih, objavio je sindikalni ogranak VW-a u Wolfsburgu.

"Uprava Volkswagena želi u Njemačkoj zatvoriti najmanje tri pogona jer tvrdi da je opstanak koncerna bez ovih mjera nemoguć", rekla je predsjednica radničkog savjeta Volkswagena Daniela Cavallo okupljenim radnicima u glavnom pogonu VW-a u sjevernonjemačkom Wolfsburgu.

Ona je objasnila kako uprava koncerna planira i otpuštanje na desetke tisuća radnika u svim pogonima u Njemačkoj. Iako se ne spominje koji pogoni bi mogli biti zatvoreni, njemački mediji špekuliraju o zatvaranju pogona u Osnabruecku, gdje se nekad nalazila tvornica karoserija Karmann.

Uprava Volkswagena je odbila komentirati javne istupe predstavnice radničkog savjeta, ali je priopćila kako se VW nalazi "na prekretnici" i da je situacija "ozbiljna".

Volkswagen već neko vrijeme bilježi financijske neuspjehe, prije svega zbog loše prodaje električnih automobila. Stručni mediji navode kako su električni modeli VW-a u usporedbi s kineskom konkurencijom preskupi i zastarjeli.

Uprava je još u rujnu najavila mjere kako bi VW ponovno načinila konkurentnom. Volkswagen je tada priopćio kako koncern prodaje pola milijuna automobila godišnje manje od potrebnog. Koncern Volkswagen diljem svijeta zapošljava oko 670.000 zaposlenih od čega 295.000 u Njemačkoj.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
Centre forward
Postovi: 6446
Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
Lokacija: Rudolf Diesel straße
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Centre forward » 30 okt 2024, 10:22

30. Oktobra 1953. počeo se proizvoditi FAP “Kljunaš”, naša kamionska legenda
FAP 13, robustan i izdržljiv klasičan kamion, dužine 5,8 metara i nosivosti sedam tona, pokretao se dizelašem od 85 KS te je bio baza za unaprijeđeni FAP 1314, legendarni “Kljunaš”, koji se proizvodio u desetak verzija
U Priboju, na jugozapadu Srbije, tromeđi s BiH i Crnom Gorom, 30. listopada 1953. pokrenuta je proizvodnja robusnih i funkcionalnih kamiona FAP po tehnologiji švicarsko-austrijske tvrtke Saurer Werke s kraja 1930-ih, najvažnijeg kamiona i tegljača bivše države.

Izvrsno su služili u brojnim gospodarskim, a i vojnim namjenama, a u ratnim filmovima, minimalno maskirani, glumili kamione njemačke vojske. Kad je 1983. emitirana kultna američka TV serija Vjetrovi rata, u nekoliko emisija nije bilo teško prepoznati središte Zagreba, koje je “glumilo” centar Berlina, sjedište Wehrmachta bilo je u Mimari…

A u prvim kolonama ratnih njemačkih kamiona ponosno je tutnjao legendarni jugoslavenski kamion FAP 1314 “Kljunaš”, ‘izvornog’ stila s kraja 1930-ih. Česti su bili na našim cestama, temelj gospodarstva i građevinarstva, prevozili grube, rasute terete, naravno i “luksuznije”, ali za takve bio je prvenstveno namijenjen mariborski TAM 4500 odnosno TAM 5000.

Manji kamioni bivše države bili su “Tamić” TAM 2000 i “Zastavica” Zastava 615. Tek krajem 1980-ih gospodarski se program širi. Najveći je trag, postavši kamionskom legendom bivše države, ostavio FAP ‘Kljunaš’.

Riječ je o legendarnom kamionu FAP 1314 (1962. – 2003.), unaprijeđenoj izvedenici modela FAP 13, koji je životni put počeo 30. listopada 1953. u tvornici FAP na jugozapadu Srbije, tromeđi s BiH i Crnom Gorom, pokrenuta je proizvodnja robusnih kamiona po licenci švicarsko-austrijske tvrtke Saurer Werke.

Fabrika automobila Priboj službeno je osnovana 29. srpnja 1952., a prvih je 17 kamiona, nosivosti 4 i 6 tona, sklopljeno u posljednja dva mjeseca 1953. Najpoznatiji je model bio FAP 1314, koji je s početnih 85 i 100 KS pojačan na 130 i 145 KS. Proizvodio se u 14 verzija, od 1962. do raspada bivše države, a potom u malim serijama do 2003.

Dužina mu je bila od 5842 do 7927 mm, korisna nosivost od 7500 do 8000 kg, u verzijama sandučar, kiper, tegljač, cisterna, dizalica te u nekoliko vojnih inačica, sa stražnjim i 4×4 pogonom. Zbog toga su ga, u brojnim namjenama (sandučar, kiper, tegljač s prikolicom, kamion-cisterna, kamion-dizalica, vatrogasno vozilo, kamion za prijevoz cementa…), masovno koristila javna poduzeća bivše države.

Gio je i glavni kamion/tegljač vojske bivše države,

Najveća mu je brzina bila, ovisno o izvedbu, bila između 62 i 68 km/h, bio je dakle spor, ali žilav i pouzdan. Nosio je i teglio, bio nezaustavljiv i neuništiv. Proizvodnja stabilno raste, a šasije se nerijetko isporučuju karoserističkim radionicama u Zagrebu, Splitu i Ljubljani, koje na njima kreiraju specijalne izvedbe kamiona i autobusa.

Bivša država “nije vrijedila2, ali proizvodilo se i gradilo… Vlastiti modeli dolaze 1965., a od 1970. sve je tješnja tehnološka suradnja s tvrtkom Daimler-Benz. Premda su FAP-ovi kamioni izvoženi na razna tržišta, raspadom Jugoslavije i gubitkom stabilnog domaćeg tržišta, počinju problemi.

Tvrtka je ipak uspjela životariti sve do 30. svibnja 2017., kad je službeno ugašena
.
05.09.1995 ♥

11-0-0 Rekordmeister

Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss

Avatar
Huske
Postovi: 248
Pridružen/a: 18 mar 2024, 08:39
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Huske » 30 okt 2024, 19:11

Asteriks je napisao/la:
29 okt 2024, 08:22
Njemački automobilski koncern Volkswagen planira zatvaranje najmanje tri pogona u Njemačkoj i otpuštanje na desetke tisuća zaposlenih.
drug ovo se po medijima provlači ima skoro pola godine, i to su mahom agresivno negativne vijesti medija i interneta kako vw propada, kako je ozbiljno itd.
Situacija je normalna, ali činjenica je da ne prodaju koliko imaju proizvodnje, no vw je i dalje u vrhu sa prodajnim rezultatima. Da pojednostavim riječi pravih stručnjaka koji su blizu i stvarno znaju situaciju, vw normalno nastavlja sa radom, samo zbog nešto manje prodaje smanjuju proizvodnju, to je nekih 10-15%.

U današnjem vremenu poslije korone i krize, skoro je i očekivano da prodaja padne, a pala je prodaja generalno kod svih, a mnogi kao da su s Marsa pa ne znaju da živimo u velikoj inflaciji. Normalan period pada za sve kompanije, i tako biznis funkcionira, dođe period kad uzimaš, a dođe i kad se manje uzima, ali kad se čuje desetci hiljada radnika onda naši ljudi misle evo ogromno je, a to je 10-15% VW.
Kad se tržište oporavi opet idu otvaranja i zaposlenja.

istina isto jeste da je vw dosta uložio u struju, ali da su se iznenadno pojavili i Kinezi. a ako se bolje pogledaju vw strujići, nekako i izgledaju da su za Azijsko tržište, čini mi se da su najviše tu dobili neočekivano.

Avatar
FoxMulder
Postovi: 1559
Pridružen/a: 29 avg 2019, 21:31
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la FoxMulder » 31 okt 2024, 07:36

Kada upalim grijanje u autu, toplo puše samo na strani vozača. Na strani suvozača puše hladno. Nedavno se to pojavilo.

Zna li neko u čemu bi mogao biti problem?
Ko ne voli Želju, jadna mu majka.

Avatar
Arvid
Postovi: 21669
Pridružen/a: 06 feb 2021, 10:46
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Arvid » 31 okt 2024, 13:42

Centre forward je napisao/la:
30 okt 2024, 10:22
30. Oktobra 1953. počeo se proizvoditi FAP “Kljunaš”, naša kamionska legenda
FAP 13, robustan i izdržljiv klasičan kamion, dužine 5,8 metara i nosivosti sedam tona, pokretao se dizelašem od 85 KS te je bio baza za unaprijeđeni FAP 1314, legendarni “Kljunaš”, koji se proizvodio u desetak verzija
U Priboju, na jugozapadu Srbije, tromeđi s BiH i Crnom Gorom, 30. listopada 1953. pokrenuta je proizvodnja robusnih i funkcionalnih kamiona FAP po tehnologiji švicarsko-austrijske tvrtke Saurer Werke s kraja 1930-ih, najvažnijeg kamiona i tegljača bivše države.

Izvrsno su služili u brojnim gospodarskim, a i vojnim namjenama, a u ratnim filmovima, minimalno maskirani, glumili kamione njemačke vojske. Kad je 1983. emitirana kultna američka TV serija Vjetrovi rata, u nekoliko emisija nije bilo teško prepoznati središte Zagreba, koje je “glumilo” centar Berlina, sjedište Wehrmachta bilo je u Mimari…

A u prvim kolonama ratnih njemačkih kamiona ponosno je tutnjao legendarni jugoslavenski kamion FAP 1314 “Kljunaš”, ‘izvornog’ stila s kraja 1930-ih. Česti su bili na našim cestama, temelj gospodarstva i građevinarstva, prevozili grube, rasute terete, naravno i “luksuznije”, ali za takve bio je prvenstveno namijenjen mariborski TAM 4500 odnosno TAM 5000.

Manji kamioni bivše države bili su “Tamić” TAM 2000 i “Zastavica” Zastava 615. Tek krajem 1980-ih gospodarski se program širi. Najveći je trag, postavši kamionskom legendom bivše države, ostavio FAP ‘Kljunaš’.

Riječ je o legendarnom kamionu FAP 1314 (1962. – 2003.), unaprijeđenoj izvedenici modela FAP 13, koji je životni put počeo 30. listopada 1953. u tvornici FAP na jugozapadu Srbije, tromeđi s BiH i Crnom Gorom, pokrenuta je proizvodnja robusnih kamiona po licenci švicarsko-austrijske tvrtke Saurer Werke.

Fabrika automobila Priboj službeno je osnovana 29. srpnja 1952., a prvih je 17 kamiona, nosivosti 4 i 6 tona, sklopljeno u posljednja dva mjeseca 1953. Najpoznatiji je model bio FAP 1314, koji je s početnih 85 i 100 KS pojačan na 130 i 145 KS. Proizvodio se u 14 verzija, od 1962. do raspada bivše države, a potom u malim serijama do 2003.

Dužina mu je bila od 5842 do 7927 mm, korisna nosivost od 7500 do 8000 kg, u verzijama sandučar, kiper, tegljač, cisterna, dizalica te u nekoliko vojnih inačica, sa stražnjim i 4×4 pogonom. Zbog toga su ga, u brojnim namjenama (sandučar, kiper, tegljač s prikolicom, kamion-cisterna, kamion-dizalica, vatrogasno vozilo, kamion za prijevoz cementa…), masovno koristila javna poduzeća bivše države.

Gio je i glavni kamion/tegljač vojske bivše države,

Najveća mu je brzina bila, ovisno o izvedbu, bila između 62 i 68 km/h, bio je dakle spor, ali žilav i pouzdan. Nosio je i teglio, bio nezaustavljiv i neuništiv. Proizvodnja stabilno raste, a šasije se nerijetko isporučuju karoserističkim radionicama u Zagrebu, Splitu i Ljubljani, koje na njima kreiraju specijalne izvedbe kamiona i autobusa.

Bivša država “nije vrijedila2, ali proizvodilo se i gradilo… Vlastiti modeli dolaze 1965., a od 1970. sve je tješnja tehnološka suradnja s tvrtkom Daimler-Benz. Premda su FAP-ovi kamioni izvoženi na razna tržišta, raspadom Jugoslavije i gubitkom stabilnog domaćeg tržišta, počinju problemi.

Tvrtka je ipak uspjela životariti sve do 30. svibnja 2017., kad je službeno ugašena
.


:salut:
I found freedom. Losing all hope was freedom.

Avatar
Centre forward
Postovi: 6446
Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
Lokacija: Rudolf Diesel straße
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Centre forward » 03 nov 2024, 15:03

Smrt Jaguara!
Engleski proizvođač automobila, marka Jaguar se našla u veoma čudnoj situaciji. Brend, koji je deo grupacije Jaguar Land Rover (JLR), a samim tim i indijskog konglomerata Tate Motorsa, više od godinu dana nije proizvodio ništa od automobila namenjenih kupcima u Evropi. U oktobru je obustavljena proizvodnja krosovera F-Pacea koji je skrojen po ukusu onih sa Starog kontinenta, i to je poslednji automobil iz aktuelne modelske palete.

Završetak proizvodnje SUV-a F-Pacea prati ovogodišnji završetak proizvodnje modela s oznakama XE, XF i F-Type koji nastupa u klasi sportskih kupea i roudstera. Navedeni su proizvedeni u mestu Kastl Bromvič, dok se tokom leta prestalo i s montažom krosovera E-Pacea i I-Pacea koje je na ugovornim osnovama sastavila austrijska Magna Steyr. Tako se Jaguarovi automobili u Evropi sada mogu kupiti samo imajući u vidu ono što se može pronaći na zalihama. SUV-ovi nazvani F-Pace, I-Pace i E-Pace su još uvek u ograničenoj proizvodnji za druga globalna tržišta.

„Kao i kod bilo kog modela sa zaliha, ima i biće dovoljno novih automobila s nalepnicama na kojima piše F-Pace. Oni su dostupni kod distributera kako bi se zadovoljila potražnja kupaca koja se očekuje da bude aktuelna do proleća 2025. godine“, rekao je za list Novinky Diter Placer, portparol JLR-a za češko tržište.

Prekid proizvodne aktivnosti premijum brenda je rezultat Jaguarove radikalne transformacije u ime koje se vezuje za čisto električne četvorotočkaše, a koje će sada ciljati na luksuzne proizvođače automobila kao što su Porsche ili Bentley umesto na BMW ili Audi. „Sledeći novi model Jaguara stići će u salone početkom 2026. godine. To će biti potpuno električni model iz klase GT. Dolaziće sa četvoro vrata i s potpuno novim dizajnom“, dodao je Placer.

Luksuzni SUV u stilu Bentleyija Bentayge uslediće kasnije tokom 2026. godine, a zatim stiže i velika luksuzna limuzina, kako prenosi najstariji automobilski magazin na svetu, britanski Autocar. Sva tri modela će počivati na novoj platformi koju ćemo raspoznavati po nazivu JEA.

Pre nego što ovi automobili budu pušteni u prodaju, Jaguar se suočava sa „periodom resetovanja“, kako je za pomenuti medij, direktor marketinga Rodon Glover ranije pomenuo, a u kontekstu planova kompanije za 2025. godinu.
05.09.1995 ♥

11-0-0 Rekordmeister

Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss

Avatar
VensanKasel
Postovi: 3976
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la VensanKasel » 03 nov 2024, 17:09

FoxMulder je napisao/la:
31 okt 2024, 07:36
Kada upalim grijanje u autu, toplo puše samo na strani vozača. Na strani suvozača puše hladno. Nedavno se to pojavilo.

Zna li neko u čemu bi mogao biti problem?
Ma majstoru vozi , nema šta . Najvjerovatnije motorić zamjeniti .
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

enobarca
Postovi: 7869
Pridružen/a: 10 nov 2010, 22:01
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la enobarca » 04 nov 2024, 19:00

Imal sta novo a dobro :mrgreen: za 55-60 hiljada maks? Znam da su cijene skocile pa nemam pojma kakva je ponuda novih auta, da nije ko nedavno trazio pa naletio sta u tom cjenovnom rangu. Glavni uvjet da je limuzina ili manji suv i automatik, ostalo manje vise, trenutno bi samo da vidim ovako opcenito sta se nudi za to para.

Avatar
Centre forward
Postovi: 6446
Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
Lokacija: Rudolf Diesel straße
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Centre forward » 04 nov 2024, 19:20

enobarca je napisao/la:
04 nov 2024, 19:00
Imal sta novo a dobro :mrgreen: za 55-60 hiljada maks? Znam da su cijene skocile pa nemam pojma kakva je ponuda novih auta, da nije ko nedavno trazio pa naletio sta u tom cjenovnom rangu. Glavni uvjet da je limuzina ili manji suv i automatik, ostalo manje vise, trenutno bi samo da vidim ovako opcenito sta se nudi za to para.
Ako se ne zayebaješ :mrgreen:

Cupra Formentor. Da sam u toj situaciji taj auto bi bio prvi izbor.
05.09.1995 ♥

11-0-0 Rekordmeister

Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss

Avatar
Asteriks
Postovi: 11489
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 04 nov 2024, 19:24

slika
slika
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

enobarca
Postovi: 7869
Pridružen/a: 10 nov 2010, 22:01
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la enobarca » 04 nov 2024, 19:32

Hvala momci, pogledacu :) ne zajebajem se, prosle su me godine kad sam zajebavao narod po forumu :mrgreen:
Cupra bas mocno izgleda, prije par mjeseci sam je negdje vidio, nisam znao koje je auto u pitanju dok mi kolega nije rekao. O Toyoti sve vec receno vise puta , masina, odoh se sad baciti sad u malo detaljniju analizu.

Avatar
MaroonBjelave
Postovi: 5776
Pridružen/a: 18 jun 2018, 13:12
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la MaroonBjelave » 07 nov 2024, 10:28

Preporuka gdje u BIH presvući volan?

Avatar
Azpi
Postovi: 3621
Pridružen/a: 17 maj 2018, 13:26
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Azpi » 08 nov 2024, 12:20

MaroonBjelave je napisao/la:
07 nov 2024, 10:28
Preporuka gdje u BIH presvući volan?
Ja znam svi da idu u visoko, ne znam tacno kako se zove frajer
Sajt od kojeg zivis, 2,5M pratioca, napisana knjiga i prodata u 1000 primjeraka.
!!!GOAT!!!
Jeste cap definisan al ako vlasnik hoce da baca pare onda cap ne vrijedi.Lal moze imat lebrona,klaya,davisa i irvinga u ekipi.

Avatar
Sage
Postovi: 3949
Pridružen/a: 08 jan 2013, 11:07
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Sage » 08 nov 2024, 14:43

MaroonBjelave je napisao/la:
07 nov 2024, 10:28
Preporuka gdje u BIH presvući volan?
Evo u Tz rađeno, Renault Megane:


slika

slika
Emancipate yourselves from mental slavery...

Memento Mori...

Avatar
MaroonBjelave
Postovi: 5776
Pridružen/a: 18 jun 2018, 13:12
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la MaroonBjelave » 08 nov 2024, 16:09

Sage je napisao/la:
08 nov 2024, 14:43
MaroonBjelave je napisao/la:
07 nov 2024, 10:28
Preporuka gdje u BIH presvući volan?
Evo u Tz rađeno, Renault Megane:


slika

slika
Extra brate, svakako imam nekog posla u Tz, pa ako može kontakt u pp

Avatar
Asteriks
Postovi: 11489
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 10 nov 2024, 13:13

More than 250 companies that manufacture cars or their components currently operate in Morocco, where the auto industry now accounts for 22% of gross domestic product and $14 billion in exports
Maroko je nakon Kine najveći automobilski izvoznik u Evropsku uniju. Kako je objavio EUobserver, u 2023. godini Maroko je proizveo 700.000 vozila, a na evropsko tržište ih je izvezao 536.000. Izvoz marokanske auto-industrije u EU iznosio je 15.1 milijardu evra, što je predstavljalo 30 odstotni porast u odnosu na godinu ranije.
AfricaNews u svom ranijem članku navodi da značajnu ulogu u Maroku imaju francuske fabrike. U njima se, između ostalog, proizvode Renault Clio, Dacia Sandero i Dacia Jogger. Stellantis u Maroku proizvodi Peugeote, Opele i Fiate, a kineski, japanski, američki i korejski proizvođači proizvode brojne dijelove. Kineski BYD već dugo najavljuje gradnju fabrike, ali to se još nije dogodilo.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
Centre forward
Postovi: 6446
Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
Lokacija: Rudolf Diesel straße
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Centre forward » 10 nov 2024, 22:49

10. novembra 1885. održana prva vožnja motociklom u povijesti
Paul Daimler, 17. godišnji sin legendarnog Gottlieba, motoriziranim dvokotačem, kojeg su 29. kolovoza 1885. patentirali Daimler i Maybach, provozio 5,5 km od Cannstatta do Untertürkheima u južnoj Njemačkoj
To je prva zabilježena vožnja novim prometnim sredstvom, u osnovi dvokotačem, pretečom suvremenog motocikla, koji je imao dva pomoćna bočna manja kotača. Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach godinama su eksperimentirali s izradom motora s unutrašnjim izgaranjem, pogodnim za pokretanje i manjih vozila.

Početkom 1885. napravili su izvedbu s napajanjem na laki benzin (petroleter). Koristili su jednostavnu, drvenu konstrukciju, motor snage 0,5 KS omogućavao je brzinu od 11 km/h. Kako ta brzina nije osiguravala dovoljan žiroskopski moment za osiguranje bočne stabilnosti, imao je male bočne kotače.

Prvi motocikl su patentirali 29. kolovoza 1885., a na današnji dan prije 137 godina Paul Daimler (1869. – 1945.), najstariji Gotliebov sin, provozio je od 5,5 km, od Cannstatta do Untertürkheima u južnoj Njemačkoj. Sin slavnog izumitelja postigao je također zavidnu karijeru, 1902. se zapošljava u tvrtki Austro-Daimler te je 1903. konstruirao oklopno vozilo.

Od 1907. do 1922. je tehnički direktor tvrtke Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), a 1923. pridružuje se tvrtki Horch, dijelu Argus Motoren Gesellschaft gdje postaje jedan od glavnih za razvoj zrakoplovnih motora. Najzaslužniji je za razvoj hidrauličkih podizača ventila, 1931.
05.09.1995 ♥

11-0-0 Rekordmeister

Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss

meho-medo
Postovi: 3397
Pridružen/a: 16 maj 2011, 19:13
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la meho-medo » 12 nov 2024, 09:47

Pozdrav svima naime neki dan vulkanizer mi je mijenjao gume i zeznuo jedan navoj na zadnjem desnom tocku.

Zapravo samo mi je rekao da mi je matica zeznuta i da kupim novu u motorexu 5-6 KM. Sto sam i uradio medjutim kad sam kuci rucno pritezao novu maticu vidio sam da ide ukrivo i tesko se zateze te sam zakljucio da je ocigledno navoj otisao.

Rijec je o Astri J sedan eh sad interesuje me da li kad skinem tocak, diskove, klijesta da li mogu samo izbiti stari navoj i uzeti takav drugi naravno sa novom maticom? Ili je to ipak malo komplikovanija procedura za sta je potreban i precizniji alat pa da ipak ne pocinjem bez mehanicara?

Ova matica od neki dan je trenutno pritegnuta na tocku al upitno mi je koliko drzi.
"Želio sam da se strpim i sustegnem od tebe ali, izdala me je ljubav u srcu koja za tebe od davnina traje. İ znaj da sam se u tebe zaljubio, i sada kad to znaš čini što hoćeš."
(İbn Qajjim)

Odgovori

Natrag na “Diskusije”

Online

Trenutno korisnika/ca: kraljttbvb i 20 gostiju.