Automobili, motori...

Teme koje nemaju veze sa sportom

Moderatori/ce: insider,rio_Ferdy88

Vozim...

Dizel
84
60%
Benzin
29
21%
Plin
4
3%
Hibrid
1
1%
Elektro vozilo
1
1%
ništa ne vozim :(
20
14%
 
Ukupno glasova: 139

Avatar
Centre forward
Postovi: 6394
Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
Lokacija: Rudolf Diesel straße
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Centre forward » 15 feb 2024, 14:04

Octavia osvježena.

slika
05.09.1995 ♥

11-0-0 Rekordmeister

Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss

Avatar
Asteriks
Postovi: 11451
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 15 feb 2024, 19:47

Najprodavaniji brendovi u EU za 2023. VW ocekivano.
slika
Sto se modela tice, Tesla Model Y dominirala je kako globalno, pa tako i na EU trzistu. Slijede Sandero te najprodavaniji VW-ov model T-Roc.
slika
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
Sage
Postovi: 3916
Pridružen/a: 08 jan 2013, 11:07
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Sage » 18 feb 2024, 19:04

Asteriks je napisao/la:
15 feb 2024, 19:47
Najprodavaniji brendovi u EU za 2023. VW ocekivano.
slika
Sto se modela tice, Tesla Model Y dominirala je kako globalno, pa tako i na EU trzistu. Slijede Sandero te najprodavaniji VW-ov model T-Roc.
slika
A sta je ovo sa ovim fenomenom, 80% novih auta na Olx, nevezano za marku i tip, vecinom, motor 1.0 benzin? Gledam i skode, suzuki, pezo...
Emancipate yourselves from mental slavery...

Memento Mori...

Avatar
Centre forward
Postovi: 6394
Pridružen/a: 26 jun 2010, 14:37
Lokacija: Rudolf Diesel straße
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Centre forward » 18 feb 2024, 19:10

Downsizing motora, pod krinkom uštede i ekologije a suština je da su veliki potrošači i da crkavaju svako malo. Zamisli 1.0 motor u Mondeu ili onom Škodinom SUV-u. Nema šanse da bih to ikad vozao. Patiš i sebe i njeg'.
05.09.1995 ♥

11-0-0 Rekordmeister

Ratzel Hettner Ritter Meyer Waldseemüller CF Gauss

Avatar
AshburtonG
Postovi: 6060
Pridružen/a: 15 jan 2016, 14:05
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la AshburtonG » 18 feb 2024, 19:12

Veci je fenomen toliki broj dizelskih motora u drzavi gdje se makar 60% kilometara napravi u gradskom saobracaju.
S toga, ne cudi da sve vise i vise ljudi dolazi tobe i kupuje te male benzince za grada, a ne tipa noviji dizel sa DPF i Ad Blue, pa kaze zacepio ili crko, a auto ne predje 60km/h po dva mjeseca…

Avatar
feniksptica
Postovi: 17958
Pridružen/a: 14 nov 2019, 19:12
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la feniksptica » 18 feb 2024, 19:22

Koliko dizel i ima smisla u BiH..za privatna vozila govorim
Plavo oko plakalo je.

BOT (ponude u inbox)

Avatar
Asteriks
Postovi: 11451
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 18 feb 2024, 19:56

Sage je napisao/la:
18 feb 2024, 19:04

A sta je ovo sa ovim fenomenom, 80% novih auta na Olx, nevezano za marku i tip, vecinom, motor 1.0 benzin? Gledam i skode, suzuki, pezo...
Zbog eko normi, troskova proizvodnje te potrosnje u idealnim uvjetima, traze se benzinci manje kubikaze. Takvi motori su jeftiniji za proizvest, laksi (tezinom), a onda u konacnici dobijes novo vozilo po nizoj cijeni. To uz razne pakete opreme naravno privlaci brojne klijente.

Konstrukcijski gledano downsizing motor radi pod vecim opterecenjem, napregnut vise trosi itd.

Takva vozila neces naci na vrhu listi pouzdanih polovnjaka, bilo onih starih 2, 5 il vise godina.

Evo kod nekih od najprodavanijih modela EU prosle godine, primjer kod Sandera, Clia, Pezoa, Corse, itd., u cijeloj ponudi dominiraju motori manje kubikaze (1.0 i 1.2) te vecinom benzinci. Trazeni su, izmedju ostalog, jer su medju jeftinijima.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
Sage
Postovi: 3916
Pridružen/a: 08 jan 2013, 11:07
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Sage » 18 feb 2024, 20:43

Asteriks je napisao/la:
18 feb 2024, 19:56
Sage je napisao/la:
18 feb 2024, 19:04

A sta je ovo sa ovim fenomenom, 80% novih auta na Olx, nevezano za marku i tip, vecinom, motor 1.0 benzin? Gledam i skode, suzuki, pezo...
Zbog eko normi, troskova proizvodnje te potrosnje u idealnim uvjetima, traze se benzinci manje kubikaze. Takvi motori su jeftiniji za proizvest, laksi (tezinom), a onda u konacnici dobijes novo vozilo po nizoj cijeni. To uz razne pakete opreme naravno privlaci brojne klijente.

Konstrukcijski gledano downsizing motor radi pod vecim opterecenjem, napregnut vise trosi itd.

Takva vozila neces naci na vrhu listi pouzdanih polovnjaka, bilo onih starih 2, 5 il vise godina.

Evo kod nekih od najprodavanijih modela EU prosle godine, primjer kod Sandera, Clia, Pezoa, Corse, itd., u cijeloj ponudi dominiraju motori manje kubikaze (1.0 i 1.2) te vecinom benzinci. Trazeni su, izmedju ostalog, jer su medju jeftinijima.
I sad da uzmem janto neko novo auto, prelazim mjesecno 2000-2500, hocu li moci voziti 10 godina bez da imam problema, velikih, na tom motoru?
Emancipate yourselves from mental slavery...

Memento Mori...

Avatar
Asteriks
Postovi: 11451
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 18 feb 2024, 21:15

Vidi, motori vece kubikaze su rastereceniji, pogotov oni sa vise od 4 cilindra, pa nije cudo sto takvi nose cudovisne pickupove, pogotov npr. u SAD-u koji je recemo povrsinski veci od EU i gdje su velike kilometrze i duga putovanja cesta pojava. Tri najprodavanija modela, tri kamioneta od kojih ni jedan msm i nema motor ispod V6 u ponudi i min 200 konja.

Konstrukcija motora je bitna a postoji ta neka donja granica opterecenosti za motore koji dugo zive. Dizelasi su recemo konstruisani tako da zbog nacina rada lakse podnose veci pritisak i generalno kompresiju, pa su tezi npr. od benzinaca iste kubikaze i tako su napravljeni kao robusni (a ima i kvalitetnih i dugovjecnih benzinaca, pogotov onih sa vise cilindara).

Da se sada vratim malo jasnije, iz motora vece kubikaze recemo onih nama uobicajnih (cetiri cilindra) konstrukcijski nije izvucen max npr. kod 2.0 od 120 konja.

Za deset godina, po tvojoj kilometrazi preci ces cca 250k i to je blizu zivotnog vijeka tog malog motora. S tim da je pitanje izdrzljivosti za njegova ciklusa, a ni jedan autoklub niti renomirani magazin i slicno, nisu te downizsing polovnjake od 5 i vise godina stavljali u vrh glede pouzdnosti, cak ni Japance. Recemo kapitalni motor Corolle je 1.6 benzin i gore, RAV4-a 2.0, VW grupacije 2.0, pa zastitni znak BMW-a je 3.0 sestak itd.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
alemsa
Postovi: 26323
Pridružen/a: 21 jul 2012, 19:27
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la alemsa » 18 feb 2024, 21:23

Asteriks je napisao/la:
18 feb 2024, 21:15
Vidi, motori vece kubikaze su rastereceniji, pogotov oni sa vise od 4 cilindra, pa nije cudo sto takvi nose cudovisne pickupove, pogotov u npr. SAD-u koji je recemo povrsinski veci od EU i gdje su velike kilometrze i duga putovanja cesta pojava. Tri najprodavanija modela, tri kamioneta od kojih ni jedan msm i nema motor ispod V6 u ponudi i min 200 konja.

Konstrukcija motora je bitna a postoji ta neka donja granica opterecenosti za motore koji dugo zive. Dizelasi su recemo konstruisani tako da zbog nacina rada lakse podnose veci pritisak i generalno kompresiju, pa su tezi npr. od benzinaca iste kubikaze i tako su napravljeni kao robusni (a ima i kvalitetnih i dugovjecnih benzinaca, pogotov onih sa vise cilindara).

Da se sada vratim malo jasnije, iz motora vece kubikaze recemo onih nama uobicajnih (cetiri cilindra) konstrukcijski nije izvucen max npr. kod 2.0 od 120 konja.

Za deset godina, po tvojoj kilometrazi preci ces cca 250k i to je blizu zivotnog vijeka tog malog motora. S tim da je pitanje izdrzljivosti za njegova ciklusa, a ni jedan autoklub niti renomirani magazin i slicno, nisu te downizsing polovnjake od 5 i vise godina stavljali u vrh glede pouzdnosti, cak ni Japance. Recemo kapitalni motor Corolle je 1.6 benzin i gore, RAV4-a 2.0, VW grupacije 2.0, pa zastitni znak BMW-a je 3.0 sestak itd.
Sve si u pravu osim Toyota Tacoma (V4) sto nisti to pravilo. Nea izdera, i na cijeni su opasno.

Avatar
Asteriks
Postovi: 11451
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 18 feb 2024, 21:28

Pa Focus MK1 (V4) 1.8 tddi presao milion km. Postoji ta neka donja granica opterecenja i elasticnosti, sto sam gore i pomenuo. :mrgreen: A Toyota je zasebna liga u pogledu tehnologije, rjesenja itd.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
alemsa
Postovi: 26323
Pridružen/a: 21 jul 2012, 19:27
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la alemsa » 18 feb 2024, 21:34

Asteriks je napisao/la:
18 feb 2024, 21:28
Pa Focus MK1 (V4) 1.8 tddi presao milion km. Postoji ta neka donja granica opterecenja i elasticnosti, sto sam gore i pomenuo. :mrgreen: A Toyota je zasebna liga u pogledu tehnologije, rjesenja itd.
Mislio sam na pickup-e, a da jeste

Avatar
Asteriks
Postovi: 11451
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 18 feb 2024, 21:45

Pa kada sam pominjao pickupove, onda sam izdvojio ona tri najprodavanija na americkom trzistu i to godinama. Ford F, Chev Silverado i RAM i sva tri su V6 cudovista. A ne sumnjam da je i Tacoma V4 ziška svoje vrste.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
tuzlak1987
Postovi: 36287
Pridružen/a: 26 maj 2013, 12:11
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la tuzlak1987 » 18 feb 2024, 21:53

Ima jos uvijek motora zahvalnih ali su ljudima u glavama ostale cijene iz 2019. Tako da nema vise Octavie za 37 hiljada sa 2.0. i tako to.

Nije tesko naci onom ko je sa parama nepoderivo auto, a ko se krpi ce nazalost morati u buducnosti voziti ova 1.0 qovna.
Zadnja izmjena: tuzlak1987, dana/u 18 feb 2024, 21:57, ukupno mijenjano 1 put.

Avatar
alemsa
Postovi: 26323
Pridružen/a: 21 jul 2012, 19:27
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la alemsa » 18 feb 2024, 21:54

Asteriks je napisao/la:
18 feb 2024, 21:45
Pa kada sam pominjao pickupove, onda sam izdvojio ona tri najprodavanija na americkom trzistu i to godinama. Ford F, Chev Silverado i RAM i sva tri su V6 cudovista. A ne sumnjam da je i Tacoma V4 ziška svoje vrste.
Da, ta 3 su najjaca, samo ne bi Ram, previse problema sa elektronikom. Imo sam Forda i Chevy oba bez problema, stari mi je imo Tacomu, na kraju mu je bila presla i 400k bez problema, ili je prodo ili slupo slagat cu ti.
Zadnja izmjena: alemsa, dana/u 19 feb 2024, 03:25, ukupno mijenjano 1 put.

soko
Postovi: 4354
Pridružen/a: 21 jan 2009, 15:34
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la soko » 18 feb 2024, 23:20

Asteriks je napisao/la:
18 feb 2024, 21:45
Pa kada sam pominjao pickupove, onda sam izdvojio ona tri najprodavanija na americkom trzistu i to godinama. Ford F, Chev Silverado i RAM i sva tri su V6 cudovista. A ne sumnjam da je i Tacoma V4 ziška svoje vrste.
V4?
Tacome su bili prije dosta bolje. Ovaj zadnji Chevy Colorado je pravo mocan. Nije ni Ford Ranger los. Sva tri nude 4 cilindra
Ja kontao uzeti Tacomu, meni sto pase skoro 50k
Ta tri sto sto si ti spomenio dosta firme uzmaju pa zato se toliko prodaju. Al i ljudi i masovno kupuju. Slabi su V6 ako mislis vuci stosta, samo osmak.

Avatar
Asteriks
Postovi: 11451
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 19 feb 2024, 07:46

soko je napisao/la:
18 feb 2024, 23:20
Slabi su V6 ako mislis vuci stosta, samo osmak.
Ovo apsolutno nije tacno. Najslabiji Ford F-150 V6 iz npr. 2020. je kubikaze 2.7 i ima snagu 325 konja. Tezina karoserije tog modela je cca 2 tone a maksimalna nosivost tona. Na obrtni moment od 542 Nm i tu vec pomenutu snagu, odlicno vuca pomenute teret do deklarirane tezine.

A da ne pominjem najjaci Ford F-150 V6 tog godista koji ima 430 konja te 773 Nm obrtni moment i zamisli samo kako se ta mrcina ponasa ludjacki pri startu i na niskim obrtajima.
Tezina karoserije tog modela je oko 2.3 tone a max nosivost blizu tone itd.

To je odlicno ukomponovana motorizacija na tezinu datih kamioneta i zbog toga mogu vuci toliki teret, prema fabrickoj deklaraciji. Mozes ti natovarit i vjv 100 kg vise od max, mozda uz jace opruge i teretne gume. :mrgreen:

Cak i da uzmemo Tacomu V6 iz npr. 2004 od 236 konja (360 Nm), max nosivost je blizu 700 kg a tezina vozila cca 1750 kg. Sto je opet dobro, msm vec prelazimo u neke vece klase i vozila komercijalne namjene, ako ti treba preko te tezine.

Lako komercijalno vozilo primjer VW Caddy, koje je namjenjeno za prevoz manjeg tereta ima nosivost cca 750 kg, motor 2.0 TDI i snagu 122 ks (model iz 2020.). Tezina tog Caddya je oko 1400 kg i odlicno obavlja svoju zadacu, a naravno u pitanju je V4. Cist primjer da vidis odnos tezine, snage, nosivosti itd.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Avatar
alemsa
Postovi: 26323
Pridružen/a: 21 jul 2012, 19:27
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la alemsa » 19 feb 2024, 12:56

Ma ja ne mogu Toyote sa Amerikancima sto se tice kilaze nosenja, i Thundra je slabija. Ali sto se tice mashine su top. No, 250 su vecina osmaci i to je bas ako sta teglis, ali vecina ljudi ono prevozi nesto iz trgovine, ili kauc, stalazu i to, tako da je 150 sasvim rega.

soko
Postovi: 4354
Pridružen/a: 21 jan 2009, 15:34
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la soko » 19 feb 2024, 13:59

Asteriks je napisao/la:
19 feb 2024, 07:46
soko je napisao/la:
18 feb 2024, 23:20
Slabi su V6 ako mislis vuci stosta, samo osmak.
Ovo apsolutno nije tacno. Najslabiji Ford F-150 V6 iz npr. 2020. je kubikaze 2.7 i ima snagu 325 konja. Tezina karoserije tog modela je cca 2 tone a maksimalna nosivost tona. Na obrtni moment od 542 Nm i tu vec pomenutu snagu, odlicno vuca pomenute teret do deklarirane tezine.

A da ne pominjem najjaci Ford F-150 V6 tog godista koji ima 430 konja te 773 Nm obrtni moment i zamisli samo kako se ta mrcina ponasa ludjacki pri startu i na niskim obrtajima.
Tezina karoserije tog modela je oko 2.3 tone a max nosivost blizu tone itd.

To je odlicno ukomponovana motorizacija na tezinu datih kamioneta i zbog toga mogu vuci toliki teret, prema fabrickoj deklaraciji. Mozes ti natovarit i vjv 100 kg vise od max, mozda uz jace opruge i teretne gume. :mrgreen:

Cak i da uzmemo Tacomu V6 iz npr. 2004 od 236 konja (360 Nm), max nosivost je blizu 700 kg a tezina vozila cca 1750 kg. Sto je opet dobro, msm vec prelazimo u neke vece klase i vozila komercijalne namjene, ako ti treba preko te tezine.

Lako komercijalno vozilo primjer VW Caddy, koje je namjenjeno za prevoz manjeg tereta ima nosivost cca 750 kg, motor 2.0 TDI i snagu 122 ks (model iz 2020.). Tezina tog Caddya je oko 1400 kg i odlicno obavlja svoju zadacu, a naravno u pitanju je V4. Cist primjer da vidis odnos tezine, snage, nosivosti itd.
Ja pisem o vuci, veci gliser ili RV. Satra se V6 kad izvlacis gliser iz jezera. Tu se primjeti, na rampi.
V4? Jel se koristi V4?

Avatar
Asteriks
Postovi: 11451
Pridružen/a: 26 jul 2015, 10:16
Kontakt:

Re: Automobili, motori...

Post Postao/la Asteriks » 19 feb 2024, 14:19

Govorim o nosivosti u tovarnom prostoru. A to za prikacke, prikolice itd., je opet stvar snage, dobrog obrtnog momenta na niskim obrtajima, trakcije te opceg stanja motora.

Ma V4 je motor sa 4 cilindra/cetverocilindras, tako ga skraceno oslovljavam ođe. :mrgreen:

Ne sad da mislis 4x4 i tak dalje.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.

Odgovori

Natrag na “Diskusije”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.