Post
Postao/la jasko_juve » 30 jun 2015, 23:59
Zasto je sehur ovako rano?? Da li zna neko bas odgovor na ovo sve, pricao sam s nekoliko ljudi koji su bas vjernici i koji klanjaju i koji su procitali Kur'an, cak par ljudi zaposti prije zore kako i jest propisano, kako je poslanik rekao i kako pise jednostavno u Kur'anu. Ovo mi sve izgleda kao neka modernizacija islama, ljudi rade sta zele i sta hoce. Ramazan nije nuzno da traje 30 dana, moze da traje i 29 dana, sve zavisi od mladog mjeseca il mlađaka, kad se on vidi tad se vise ne posti. A kod nas sve nesto nakaradno, najjace mi je kad cujem da se ne treba piti 40 dana prije Ramazana, da se covjek "ocisti" na neki nacin. Gdje pise uopste da se smije piti alkohol?? Ljudi ne razumiju da si il vjernik il nisi. Svi nesto pokusavaju da budu nesto izmedju, hocu kaze svinjetine, hocu bludnju al pit necu u Ramazanu vjernik sam. To mi nikad nece bit jasno. Evo kako pise i sta treba postovat, ovo sve ostalo je pod velikim znakom pitnaja. Bar po meni.
Sehūr je obično lakši obrok prije početka posta, odnosno prije zore. Najbolje je ručati do pred samu zoru, o čemu je Zejd ibn Sabit rekao: “Ručali smo (katkad) s Poslanikom, a zatim je ustajao da klanja sabah namaz.“ Kada je upitan koliko je bilo vremena između sehūra i sabahskog ezana, on je odgovorio: „Koliko (se može proučiti) 50 ajeta (srednje dužine)“. Arapi su tada vrijeme obično mjerili nekim poslom koji se za to vrijeme može uraditi, pa se također navodi da je vrijeme ime između sehūra i sabahskog ezana bilo koliko se može pomusti jedna ovca. Iz navedene predaje Zejda ibn Sabita se zaključuje sljedeće:
ručak treba odgoditi do pred pojavu zore;
vrijeme između ručka i sabah namaza treba provesti u učenju Kur'ana i drugi bogoštovnim djelima.
Poslanik Muhamed je svoje sljedbenike često podsticao na ustajanje na sehūr i govorio im o blagoslovima koje on nosi. O tome najbolje govori predaja koju prenosi Et-Taberani:
Muhamed, neka je mir Božji na njega, je rekao: „Bože moj! Podari sreću i napredak sljedbenicima mojim u ramazanskom ručku (sehūru). Ručajte pred zoru, pa barem to bio jedan gutljaj vode, jedna datulja ili bobica nekog voća, jer će tada anđeli moliti Alaha za oprost grijeha vaših!“
Jedan od blagoslova sehūra je i onaj o kome govori Ebu Hurejre, koji kaže da čovjek neće na Sudnjem danu odgovarati za tri djela: jelo sehūra, jelo iftara i jelo koje je pojeo zajednički (s drugim ljudima).'
★ 36 SCUDETTI VINTI SUL CAMPO ★